söka info om hästar..var?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare jupiter-judex
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 150
J

jupiter-judex

har fått tillfrågan om jag vill ta ett föl på en kompis sto, och har fått namnen på stoets föräldrar och så. men var kan man söka info om hästarna? är så dåligt insatt i hingstar och så, skulle vara kul att kolla upp lite vad det är för en häst, härstammning och så.
tips?

Sv: söka info om hästar..var?

det är ett halvblod med fullblods pappa

fick namnen homozaza, gaspadi, immer och gnistan. men har glömt vem som som är vem:angel:
pappan är nog homozaza för han är väl fullblod har jag för mig, mamman är gnistan tror jag. men hade för mig att morfar var immer, men har skrivit det under gaspadi så¨jag är inte säker. får väl kolla nogrannare nästa gång jag träffar henne.
immer fick jag fram en trakhener??

finns det inte någon sida med bilder också?

Gnistan lämnade även hingsten Dardel 847 e Lane Court xx (som även var far till Homosassa). Dadel tävlades i lätt hoppning och fälttävlan och upp till svår dressyr. Dardel togs ur halvblodsaveln för en fem år sen då man inte tyckte att han nedärvde sig som han borde.

Immer 359 var svenskt halvblod men hans pappa Immer Voran 149 var trakehnare.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
939
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 642
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 093
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll... 2
Svar
25
· Visningar
3 051
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka