Söka fast jobb när jag troligtvis kommer plugga i höst

Mirre

Trådstartare
Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor chans att få, så spontant är det ju självklart att söka det. Samtidigt har jag sökt universitetet (heltid)och tror att det är rätt stor chans att jag kommer in till hösten. Så kan det bli jättetokigt om jag söker och får jobbet och sedan ska plugga i höst? Eller?
 
Tänk på att du måste ha varit anställd hos en ny arbetsgivare i minst 6månader innan du har rätt till studieledighet....
 
Tänk på att du måste ha varit anställd hos en ny arbetsgivare i minst 6månader innan du har rätt till studieledighet....
Ja det är det som gör att jag tvekar.
Jag vill verkligen plugga om jag kommer in, men får inte besked om det förrän senare i sommar. Men behöver jobb nu för att få lånet 😑 Moment 22
 
Ja det är det som gör att jag tvekar.
Jag vill verkligen plugga om jag kommer in, men får inte besked om det förrän senare i sommar. Men behöver jobb nu för att få lånet 😑 Moment 22

Man behöver inget jobb för att lån för studier, eller hur menar du?
 
Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor chans att få, så spontant är det ju självklart att söka det. Samtidigt har jag sökt universitetet (heltid)och tror att det är rätt stor chans att jag kommer in till hösten. Så kan det bli jättetokigt om jag söker och får jobbet och sedan ska plugga i höst? Eller?
Många pluggar och jobbar samtidigt :) beroende på hur lätt man har för sig förstås! Jag har jobbat 50% och pluggat 100%. Men hade nog kunnat jobba mer om behovet fanns. Jag har dock rätt lätt för mig.
 
Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor chans att få, så spontant är det ju självklart att söka det. Samtidigt har jag sökt universitetet (heltid)och tror att det är rätt stor chans att jag kommer in till hösten. Så kan det bli jättetokigt om jag söker och får jobbet och sedan ska plugga i höst? Eller?
Är det en framtida potentiell arbetsgivare?
Om svaret är Ja är det ju smart att inte bränna broar det första du gör.

Om du skulle söka och få jobbet, kan du tänka dig att jobba ett år och söka universitet till nästa år istället?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
545
Senast: seahawk
·
Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
505
Senast: _Taggis_
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 038
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp