söka efter hund

shayd

Trådstartare
Var inne på SKK´s hemsida och såg att man kunde söka efter hundar på deras ID-nummer eller chipnummer, går det att söka även utan denna information? Det jag vet om hunden är att det är en strävhårig tax, jag vet dess "egna" namn men kommer inte ihåg kennelnamnet, vet att den är född i Falkenbergstrakten på en kennel som föder upp jakttaxar, vet att den är född ca 1995, att det är en tik samt att den gjort och klarat jaktprov i slutet av 1900-talet. Vet också namnet på dåvarande ägare och gissar att dom står kvar som ägare. Orsaken att jag är nyfiken är att jag tagit hand om hunden mycket för ca 10 år sedan och är nyfiken på om den gjort fler prov, fått några kullar och om den ens lever. Vet att den registrerade ägaren flyttat utomlands men hans föräldrar skall ha tagit över hunden.

Är det någon som kan tipsa om något annat sätt/någon annan sida att söka på så skulle jag vara jättetacksam.
 
Sv: söka efter hund

Du måste nog veta i alla fall kennelns namn. Då kan du söka på kennelnamnet och "tik" och genom uteslutningsmetoden klura ut vilken hund det är.
 
Sv: söka efter hund

sök tik och tax (rullgardinsmenyerna) och i rutan för namn skriver du * [hundens riktiga namn] (utan hakparenteser). * är ett wildcard som kan betyda vad som helst.
 
Sv: söka efter hund

åh, tack! pratar ni om på SKK´s hemsida? hittade inga sådana rullgardinsmenyer trots att jag letat.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 963
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 282
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 695
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Jag behöver någon att lufta lite tankar med. Jag är uppvuxen med hund, men inte haft någon egen när jag flyttat hemifrån, men jag har...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp