Soja - i vilken form och mängd ger man det?

F

Fitness

Som rubriken lyder. ger man det i form av olja, pellets eller annat? var köper man det?

Sv: Soja - i vilken form och mängd ger man det?

Det beror på varför du ska ge det.
Sojaolja innehåller bara fettsyror dvs ren energi. Jag tror inte att det är så vanligt att man ger det till hästar, inte här i Sverige i alla fall.

jag antar att du menar som ett proteintillskott. Jag köper det på Granngården bland det andra hästfodret. Jag kommer inte ihåg vad det brukar stå på påsarna. det är inte pellets utan mer som ngt smuligt kanske mjölaktigt, svårt att beskriva.

japp för protein.

Hur mycket ger man av "pulvret"?

Det heter sojamjöl, hittade det senare.
Man ger max 100 gram per 100 kg häst.
1 dl väger ung 60 gram. Man måste vänja in det ganska långsamt. Jag är osäker på hur långsamt. Det står i andra trådar här om du söker på soja.

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 463
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka