Soja i foderstaten??

A

Annikan

Hej, är det någon som har lust att upplysa en oinvigd?

Detta med Soja till hästarna, vad är det för Soja vi talar om? Vanlig som används av människor eller finns det någon speciell för hästar? Känns som om smaken på soja inte skulle vara något hästar gillar..eller?

Sv: Soja i foderstaten??

Den soja man använder som proteinfoder till djur är det som blir över när man extraherat fettet från sojabönan.
PL

Sv: Soja i foderstaten??

Jo, de brukar tycka om soja. Tom jag tycker det smakar gott, skulle kunna tänka mig att ha i muslin till frukost :d

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
437
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV