Soft foam pad

D

Dezz

Hej!!

Suttit o kollat extremt mycket på padar o undrar är denna paden bra?? Någon som har en sådan?? Jag ska ha den till en bomlös Pfiff sadel..
När man ser den på bilderna ser den hård o obekväm ut men detta kanske bara är en synvilla.. ser ut som hårdplast :confused:

http://www.softsaddles.info/foam_pads.htm

Sv: Soft foam pad

Jag gillar den inte. Materialet är otrevligt och det känns som om man hamnar lååångt över hästen trots att den är tunn... :crazy: Dessutom är den gjord för sadlar av engelsk typ, är ganska säker på att den inte fungerar under pfiffsadeln!

Tack så hemskt mycket för ditt svar.. då ska jag iaf inte köpa mig en sådan..

Jag fick min sadel idag så ikväll blir det min första provtur.. ska bli jättespännande..

:D

gå till närmsta hästbutik som säljer wintec prylar. wintec har en padd som ser precis likadan ut fast kostar bra mycket mindre.

jag har testat att ha den under min börjes bomlösa + pad men det blev inge bra...

skulle hellre köpa nåt att lägga in i paden så den höjer sig fram...

Den bomlösa Pfiffen är väl slät på undersidan? Dvs inga bossor? Jag hoppas du inte rider i den utan någon padd?? :eek:

Eller skulle den där foam-paden vara som extra?

Jag tycker att foam-paden är mjuk och bra för att höja sadeln i fram, men är det det som du behöver verkligen?
Jag skulle tro att du behöver en pad med paneler och kanal för ryggraden, fick du inte veta det av dem som sålde sadeln?? :confused:

självklart anväder jag en specialpad under sadeln.. :)

Jag var bara lite nyfiken på om någon hade testat denna och om den var som den såg ut.. tycker den ser hård och obehaglig ut..

Tack till alla som svarat..

Jag har en sån som är 2,5 cm framtill. Köpte den för att försöka få min dåvarande sadel att ligga bättre, tyävrr fick jag det aldrig att funka riktigt bra. Dock tyckte jag inte det var nåt fel på paden...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 738
Utrustning Hej! Jag vet att det finns x antal trådar om sadlar. Men jag vill höra era åsikter om min häst/sadel. Jag är av naturen väldigt nojig...
2
Svar
22
· Visningar
2 342
Senast: caballus
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
1 974
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka