Stollan

Trådstartare
I vårat hem spenderas det ofta tid på natten i soffa när vi mår dåligt så soffa är egentligen något vi borde se till att investera i en bra variant.
Problemet är att att ork att åka omkring och testa ut alla sorters soffor då vi mår dåligt. Det räcker med en affär och så är vi däckade i någon vecka efteråt.
Därför vänder jag mig till allvetande buke om dena mycket viktiga punkt.
Den skall vara mjuk, hjärna gosigisa kuddar att bädda upp med så man sitter skönt utan att det trycker på musklerna. Det skall helst vara med (minst) en divan men 2 år inget hinder. Vi behöver inte dansa på vårat vardagsrumsgolv.
Strömma fram med olika förslag och tala hjärna om varför just du tycker den är så bra.
Just det, plånboken är ju inte jättestor så om det går så inte soffor på wn 15000-20000 tusen. Jag skall förösöka få ihop fonder till lite hjälp med min Stora fondbok och jag är inte oäven att köpa en begagnad heller.
Så förslag någon?
Dom vi har nu tar tyvärr på ryggen och gör att jag mest måste ligga i sängen så ett soffbyte behövs inom någorlunda framtid :(

Sv: Soffor!!!

Provsitta måste ni nog göra själva, men jag tänkte vidareförmedla ett råd vi fick från en soffreparatör som kom hem till oss och lagade vår soffa (som jag har för mig att vi köpte på europamöbler) som hade rämnat lite här och där efter orimligt kort tid. Han sa att man, trots priset, inte ska vara rädd för IKEAs soffor, de håller tydligen riktigt bra kvalitet.

Sen skulle jag tipsa om att bulla upp med lösa kuddar, så går det att variera sig lite mer, beroende på om man ska "sitta fint" med gäster eller om man ska slashas-ligga-utslängd ;)

Trademax har bra pris (under din budget!), bra kvalité och fina soffor! Har en vän som har en därifrån och är mycket nöjda! Är sugen på att köpa soffa därifrån om ett par månader!

Googla trademax eller pm;a så skickar jag en länk! :D

Jag kan lätt rekommendera ikeas karlstad modell! vi är inne på vår 3e soffa nu, (missförstå mig rätt;) vi hade först två skinnsoffor(karlstad) men bytte till en hörnsoffa(karlstad). och den är lika skön den!

nya soffan
408643_10150504365895488_616090487_9017078_157755317_n.jpg

vi köpte denna helt ny, och vi gav ganska jämt 10k.
men de finns begagnade för 4-5k i bra skick

gamla sofforna
386996_10150382174545488_616090487_8566244_1255701472_n.jpg

de är 2,5 år gamla på bilden och inte en tillstymmelse till slitage! suverän kvalite. de går hitta för ett par tusenlappar på blocket styck.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka