Soffa utan katthår?

MissFideli

Trådstartare
Tänker inom någorlunda snar framtid byta ut min Ektorp mot nått större, vill ha nått djupt med divan.
Men med en väldigt hårig kattras i hushållet så skulle jag vilja ha nått med en klädsel som inte drar åt sig hår. Har funderat på skinn, men jag tycker inte dom är mysiga och jag ligger ofta i soffan och myser, blir kallt och "hårt" med skinn då tycker jag. Men ska jag ha tyg så måste jag ha nått som är avtagbart för att kunna tvätta...
Nån som har tips? Finns det nån bra klädsel alls för sånt här, eller är det bara att gilla läget?

Sv: Soffa utan katthår?

Du kan inte ha någon fin men lättvättad pläd eller så över soffan?
Så är det bara o kasta in i tvättmaskinen vid behov?

Så har min mormor löst det och det har fungerat bra :)

Du kan inte ha någon fin men lättvättad pläd eller så över soffan?
Så är det bara o kasta in i tvättmaskinen vid behov?

Så har min mormor löst det och det har fungerat bra :)

Hade varit väldigt bra, men den ena katten ska alltid gräva sig in under filtar i soffan av nån underlig anledning. Ska testa lägga en filt över den soffan jag har och kolla igen.

Jag tycker ändå du ska överväga skinn... Jag är SÅ nöjd med min skinnsoffa, det finns inget bättre när det gäller håriga katter! Jag har lagt ett fårskinn i soffan där både jag och katterna brukar mysa. Men annars tycker jag skinnet är mjukare än vad man tror. Nej, jag kommer aldrig skaffa något annat än skinnsoffa i alla fall nu när jag upplevt skillnaden!

Gammal bild men man ser lite av soffan i alla fall. Dessutom finns det ju snyggare skinnsoffor än jag har också!

102.jpg

23.jpg

/Erica

Liknande trådar

Hemmet Skulle vilja ha en ny soffa. Älskar Ektorpsoffan, men jag vill ha en annan typ tror jag. Vardagsrummet är litet och jag får nte plats...
Svar
12
· Visningar
2 687
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 597
Senast: Tviggy1081
·
Övr. Katt Jag skulle vilja köpa nya soffor, har spanat in och bestämt mig för IKEA's Ektorp. Men mina skrällen är ganska duktiga på att klösa och...
2
Svar
22
· Visningar
3 096
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar