Soffa på inbyggd balkong

bettysmatte

Trådstartare
Vi har en stor inbyggd balkong (dvs tak och sidor) på vårt hus. I sommar har vi haft en gammal tygsoffa där, och nu undrar jag om det finns en chans att den kan stå kvar i vinter utan att bli totalförstörd? Vad tror ni? Den står ända längst in mot väggen, och så långt in regnar det inte. Kanske att det skulle kunna snöa dit vid en riktigt rejäl snöstorm, men sådana har vi inte så många! Kommer soffan att mögla sönder helt och hållet? Hade gärna tagit in den, men vi har dåligt med plats för den.

Sv: Soffa på inbyggd balkong

Jag tror att risken för att den blir fuktskadad även om den inte står där den blir blöt är ganska hög, tyvärr. (Frågan är väl om den inte redan borde var det?)
Men är det inte en soffa som ni ska ta in sen igen är det ju bara att prova. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 329
Senast: QueenLilith
·
Hemmet Hej! Vi köpte vårt hus varudeklarerat för snart ett år sedan. Varudeklarerat innebär att man har en försäkring på att skador som inte...
Svar
3
· Visningar
937
Hemmet Finns det någon annan här inne som isolerat och inrett kallvinden i sitt gamla hus och har tips, råd, idéer och kanske även...
Svar
6
· Visningar
5 691
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka