Söker en studie hjälp!

wrangler

Trådstartare
Kommer någon ihåg en studie som gjordes för flera år sedan där en man (kan ha varit veterinär) filmade hästar och ryttare med någon teknik som visade rörelserna i extrem superslowmotion. Har för mig att det var på Flyinge men det är inte alls säkert, vet att Kyra var en av ryttarna som filmades... och att hon yttrade sig över att hon "skumpade" så mycket när man såg det i den hastigheten.

NÅGON som vet vad jag pratar om? Jag vill hitta denna studie/informationen men kan för mitt liv inte hitta det....
 
Sv: Söker en studie hjälp!

Vet vilken studie du menar med Kyras härliga kommentar! Det var vet Mikael Holmström som gjorde den studien! Han hörde till SLU då och föreläste där. Vet inte vad han gör nu, men borde gå att komma åt studien via SLU om inte annat : )
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: Monimaker
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 401
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 594
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej! Min katt Freja utreds just nu för allergi. Har en bra dialog med vet. Hon har lämnat två blodprover, ett för foder och ett för...
Svar
10
· Visningar
1 188
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp