Sockor till smågnagare

L

Lejonflickan

Värmen i vår lägenhet är inte igång än, tydligen är det nåt fel på pannan. Innan de får tummen ur att laga den så dröjer det säkert en vecka, och det är REDAN kallt på golven. Gerbilerna vill ut och springa varje dag, undrar om man kan sticka små små sockor till dem? :confused:
Nån som har nåt bättre förslag att skona tassar och magar från kyliga golv?

Sv: Sockor till smågnagare

Lejonflickan skrev:
Värmen i vår lägenhet är inte igång än, tydligen är det nåt fel på pannan. Innan de får tummen ur att laga den så dröjer det säkert en vecka, och det är REDAN kallt på golven. Gerbilerna vill ut och springa varje dag, undrar om man kan sticka små små sockor till dem? :confused:
Nån som har nåt bättre förslag att skona tassar och magar från kyliga golv?

Hehe lycka till hörrudu ;)
Om de har möjlighet till värme nånstans (matta exempelvis) så är det nog ingen fara, blir det för kallt kan de ju alltid ta sig dit :-)

gul_zebra skrev:
Hehe lycka till hörrudu ;)
Om de har möjlighet till värme nånstans (matta exempelvis) så är det nog ingen fara, blir det för kallt kan de ju alltid ta sig dit :-)

Den som är i det svalaste rummet (vardagsrummet) har en tjock och go matta (de blev ju osams och bor i olika rum). Den som bor i köket har ingen matta, men kan hoppa upp i skafferiet och gona sej. Sen har de ju långa och korta rör och vinlådor att kura i, men då blir det ju inte så mycket till motion...
Filtar är ju ingen ide att lägga ut, de blir ju bara mos...

Lejonflickan skrev:
Den som är i det svalaste rummet (vardagsrummet) har en tjock och go matta (de blev ju osams och bor i olika rum). Den som bor i köket har ingen matta, men kan hoppa upp i skafferiet och gona sej. Sen har de ju långa och korta rör och vinlådor att kura i, men då blir det ju inte så mycket till motion...
Filtar är ju ingen ide att lägga ut, de blir ju bara mos...

Ok. Men det lär väl duga det :-)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 491
Senast: Calmiche
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 404
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Constance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama