Sockerfritt lusern?

G

Gormur

undefined
Hej!
Är på jakt efter något fabrikat som har sockerfritt lusern
märket Krafft har melass i både pellets och strå.

Hoppas på snabba tips!!!

Sv: Sockerfritt lusern?

Hej!
Just horsefeed har ett sockerfritt lucern, den är istället sprayad med sojaolja för att bli dammfri. :d Läs mer på deras hemsida www.justhorsefeed.com, där står även återförsäljare!
Den heter Struktur fiber.

Gormur skrev:
undefined
Hej!
Är på jakt efter något fabrikat som har sockerfritt lusern
märket Krafft har melass i både pellets och strå.

Hoppas på snabba tips!!!

Sockerfritt får du nog svårt att finna eftersom det finns naturligt, men om du menar "utan melass" så är kvarnbyfoders lucern melassfritt och bundet med fodrets naturliga socker.

Knapplån

Drar fram denna gamla tråden igen. Jag är på jakt efter sockerfritt (melassfri) lusern hack. Alltså inte pellets. Kvarnbyfoder verkar bara ha pellets, och Just Horsefeed verkar inte ha någon återförsäljare i närheten.

Finns det några andra sorter? Hur är det med Dodson&Horrell tex? Någon som vet? :bow:

Nu har jag Kraffts hack, men vill hellre få tag på något med mindre melass.

Krafft lusernhack innehåller ca 15% melass.
Jag har precis köpt ett annat märke som jag tror heter Green Power. Deras lusernhack light innehåller 5% melass.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
726
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
659
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Foder & Strö Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även...
Svar
8
· Visningar
1 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka