Sockerfritt betfor..

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Rebecka1994
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 743
R

Rebecka1994

någon som vet var man kan få tag på sockerfritt betfor som tyo ser ut som bruna flingor...det ska tydligen finnas en som säljer det här i sverge...tror att han bor i götene men är inte säker...någon som vet nått??

Sv: Sockerfritt betfor..

Dodson & Horrell (stavning) har det. Tror det heter KwikBeet. Ska se om jag hittar den svenska hemsidan.

jaså de finns???
annars tänkte ja skriva o undra om de de finns dockerfritt socker....
:-)

Fast då kan det inte heta betfor!!!

För betfor är rivna sockerbetor...

Här är den svenska hemsidan och där hittar du också återförsäljare runt om i Sverige.

http://www.brogaardenisweden.com/

Helt sockerfritt är det inte. Stärkelsenivån (socker) är låg under 7%. Så sockerfritt som det går att göra Betfor. Behöver bara ligga i blöt i ca 10 minuter. Du hittar det under nyheter på hemsidan.

Senast ändrad av en moderator:

Det har jag oxå funderat på!
Betfor från Dan-suger (eller vad det heter) har ju tillsatt melass som innhåller lättillgängligt socker... och jag vill oxå ha betfor utan melass!
Lägg gärna ut länk eller PM:a mig!

Tråkigt bara att priset är drygt det dubbla jämfört med Betfor (är ett varumärke på en foderprodukt som består av torkad melasserad betmassa), på de produkter som har mindre socker!

Men man kan blötlägga betforen med överdrivet mycket vatten sedan hälla det i durkslag och skölja ordentligt, då blir man av med i princip all melass och därmed de snabba kolhydraterna.

På den här sidan www.fbshorse.se säljs något som heter Speedi-Beet och Fiber-Beet, kan vara ett alternativ till tidigare nämnda Kwikkbeet, dock ganska dyrt.

Finns ju både kwikbeet o speedibeet som är sockerreduserade till 95%, så helt sockerfria är dom dock inte, finns återförsäljare här i trakten för speedibeet iaf

någon som vet var man kan få tag på sockerfritt betfor som tyo ser ut som bruna flingor...det ska tydligen finnas en som säljer det här i sverge...tror att han bor i götene men är inte säker...någon som vet nått??

det finns en foderförsöljare som bor i götene och han har haft det men jag vet inte om han har det nu
jag pm hans nummer

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 164
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 018
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka