Sockerdricka har blivit tokig, ni måste hjälpa mig!

sockerdricka

Trådstartare
Herregud, vad har jag gett mig in på?
Jag? TÄVLA? UTE?
På en ponny jag knappt känner.
Hur 17 ska det här gå?
Jag har aldrig tävlat ute förut.
Säg mig, är jag galen? :crazy: :( Jag är så himla glad att ridskolan frågade i fall jag ville! Verkligen! Jätteglad att jag fick för mina föräldrar och sådär. Men jag har hemska tävlingsnerver :( Mår jätteilla och är alldeles skakis, en gång glömde jag bort banan på en klubbtävling, det var så himla pinsamt :(.

Vad ska jag göra? Jag vill tävla, jag älskar det när jag väl 'gjort det!' får jag en kick! Men innan och när jag rider in och rider, är jag som en zombie!

Hjur gör ni som är väldigt nervösa? Vad har ni för knep?
Vad kan man göra? Öva på? :crazy:

Det kommer nog gå bra ska du se :)
Det bästa är väl att du försöker o inte tänka så mycket.
Tänk hela tiden att du inte är nervös :p
Det har hjälpt på mej.
JA tänker lixom, äsch vad är det här att va nervös för. haha..
det ahr hjälpt ja brukar inte alls va nervös längre :D

Jag tävlade min första ute tävling för nästan 3 veckor sedan, det va jättekul och spännande. Jag va nervös typ 2 veckor innan, men sen gick det över. :smirk:
Humm, har ett tips, och det är att gå undan lite innan du ska rida fram och va för dig själv, tänk att du ska klara det här, att det kommer att gå bra! :idea: Intala dig själv att det kommer gå bra, ni kommer gå runt! :idea:
-Innan du ska in på banan, ta 3 DJUPA andetag och gå igenom banan för dig själv, känns det jobbit, ta ytterligare 3 djupa andetag, Intala dig själv att det kommer gå BRA! Så ska du se att det går vägen!
Ett annat tips är att om du är nervös långt innan tävlingen, precis som jag, kanske en vecka innan eller så, intala dig själv varje morgon och kväll att det kommer gå bra på tävlingen!
Och för gud skull, det är bara på skojj, så se då till att ha KUL!!!!!!! :cool: Lycka till! :D

Jag brukar fråga "vad är jag nervös för?"
Och när jag inser att det bara är superlöljigt så känner jag mig bara larvig som är nervös.
Då tänker jag på att jag inte kan göra något annat än mitt bästa.
Det funkar. ;)

Tack vad snälla ni är :bow:

Känns bara så himla nervöst. De andra som ska med från ridskolan har tävlat ute jättemånga gånger.
Jag är så rädd att jag ska göra fel eller glömma bort banan :(

Jag har a l l t i d varit extremt nervös när jag ska tävla men för mig fungerar det att svälja undna klumpen i halsen, ta ett djupt andetag och koncentrera sig på sin ridning. Sen att man får vara ifred en stund innan man ska sitta upp brukar fungera bra då man får en chans att samla tankarna. Sen är det viktigt att äta och dricka ordentligt då man är och tävlar så man inte blir fladdrig som ett annat löv!

LYCKA TILL!

& en dum fråga.

får jag tävla i skor och chaps?(utan fransar)
det är en lokal hopptävling.
Är det tillåtet ungefär såhär?
(lånar från börjes fast det är inte exakt likadana saker men ungefär)
skor

Hittade tyvärr ingen bild på chaps.
Men det är i alla fall ett par shortchaps, i mocka :crazy:
Inga fransar.

:o :o :crazy:

Jo, jag tror att man får ha shortchaps Utan fransar och typ sådana skor som på bilden. Fast jag är inte 100% säker... För att va säker kan du kolla i Tävlingsreglementet (TR), där står allt kring tävling, vad man får göra/inte göra, ha på sig och inte m.m...
Herre gud, jag borde veta det här.. Man ska juh veta sånt om man har tagit Grönt Kort. :o
Föresten, har du Grönt Kort och betalt in licens? Om du ska tävla Lokalt, så ska du ha en Lokal-licens. (150 kr) *En liten påminnelse bara* :)

hihi tack! yes licensen betalas in i morgon :)

mm jag har också grönt kort ska för 17 med kunna sånt hrä!

Men jag har aldrig tävlat utanför en klubb på riktigt.
Plus att det var mer än ett år sen jag i huvudtaget tävlade :o

hee hee, det är lätt "glömt" med vissa grejer, som just skorna å shortchapsen. Jag har koll på det mesta grejerna *tror jag :p* Men det är ju rätt mycke å komma ihåg, om man inte tävlat förrut, eller inte tävlat ute så mycke iaf..

Som sagt va jag med på min första extern tävling för någon vecka sedan, det var iof hemma på ridskolan, vilket va skönt för mej och pollen, men det va nog så nervöst och mycke att titta på och saker som va läskiga tyckte han. Han e rätt tittig den lilla busen.
Jag har varit med på nästan alla klubbtävlingar *är iof inte så många* det senaste året, sedan jag "fick" honom.
Är det ingen klubbtävling du kan va med på innan då? Eller va tävlingen så snart? Lycka till i alla fall!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 351
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Köpte för ett par veckor sedan en häst på 9 år. De första dagarna var rosenröda och hans bufflande försvann, han mös, var lugn att rida...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 331
Senast: Grazing
·
Träning För att komma vidare i mitt tävlande och att komma närmare målet med ensamridningen så behöver jag lite hjälp. Hästen är nämligen helt...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: Moniq
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 070
Senast: Lindi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.