Sockerbitar

N

nixa 324

Använder mest sockerbitar till låga hinder, upp till 60cm.
Men häromdagen när jag och en kompis löshoppade, så byggde jag en oxer av hinderstöd till bakbommen och sockerbitar till frambommen.
Då sa hon att frambommen inte går att riva, eftersom den ligger i en "grop". Jag har på ponnytiden byggt 1,20 hinder bestående av två sockerbitar på höjden. Var detta fel?
Om hästen skulle slå i ett hinder på 60cm, rivs det inte då?

Sv: Sockerbitar

Det är ju samma sak med skållorna på ett hinderstöd, dom är ju som en grop också.

Jo, men efter gropen på sockerbitarna, är det ju en bit kvar innan den faller. Tror det var det, hon syftade på......?

det är klart att den rivs om det bara inte är ett snudd vid bommen:)

Tack johanna och långnos!
Jag kände mig jättedum som byggt hinder på höjden av dem.

nej det ska du inte känna dig dum över:) jag tycker tom att det kan vara lättare och riva när det blir lite högre, eftersom att det blir så vingligt, en träning låg ett räcke på 1,35 av bara sockerbitar, fast iof var det olika sockerbitar, så det var helt snett haha, så fort någon snuddade vid det så ramlade allt :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 426
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30