Sockerbetor Åt hÄst

B

Britze

Hej! Jag har en häst som älskar sockerbetor. Den får en halv om dagen(den får även betfor), men nu har den börjat fått mugg. Jag undrar om sockerbetor kan göra så att muggen ej försvinner?

Sv: Sockerbetor Åt hÄst

:eek: Åt sockerbetorna hästen???

:D Sorry.. var bara tvungen :p

Men alltså betfor består ju av sockerbetor så varför skulle det bli skillnad?? Betfor är ju snitslade sockerbetor + melass.

Mugg för mig är ett tecken på att magen inte mår bra eller att hästen är stressad. Prova ge lite bakjäst i fodret för magens skull i låt säga 6-8 veckor och se om det blir någon skillnad på muggen?
Hur sköter du om muggen??

Har du gett detta foder länge? Tänkte på att muggen kanske är en allergisk reaktion från hästens sida?

Kanske för mycket socker...tarmflorerubbning? Mugg har ofta sitt ursprung från magen.:)

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
2
· Visningar
166
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 950
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
746
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
653
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka