FadeAway

Trådstartare
Kollade igenom hans avkommor och reagerade på att han hade av 27 avkommor 2 i lätta klasser 11 i msv och 3 i svår hoppning en av de två i lätt klass har dessutom placering i msv fälttävlan. Det är en på nio i svår klass.

Sv: So what

Jag har skrivit om det i en tidigare tråd. Då ska man också ha i åtanke att Royne var ganska duktig på att köpa in So What hästar, så en del kan säkert ha gått på export och gör resultat utomlands. I mitt tycke är SH den bästa Irco Mena sonen och borde användas väldigt mycket mer! Har för mig att han i alla fall har funnits tillgänglig på frys.

Jo det stod i förra katalogen att han löser licens vid intresse och 8000:-/3 doser. Så det är ju inget farligt pris.

Skall tilläggas också att när jag undersökte saken så hade inget av stona som tillfördes So What placeringar i svår hoppning. Överlag var de av vanlig härstammning och prestation, några lite bättre några lite sämre.

Så han verkar ju vara en av fåtalet hingstar som faktiskt verkligen präglar sina avkommor.

Ytterligare en avkomma med 'inga prestationer' enligt blup har tävlat upp till 150 hoppning och har placering i 140.

Jo det gjorde han, men nu står uppfödaren som ägare - om man nu kan lita på blup.
Jag inbillar mig att han är hemma i Sverige igen eller möjligen avlivad

Det kanske är så att uppf står som ägare för att de har det frysta som finns att tillgå...

Jo fast går hästar export brukar väl man inte skicka in ägarbyte?
Det är ju nya ägaren som gör det.

Tänkte uppdatera eftersom det finns lite mer meriter nu.

Idag har sju avkommor placeringar i svår klass, nio tom msv + en msv ft och en meriter i lätt klass tom 2010 så antagligen finns någon mer merit. Detta på blott 27avkommor. Det innebär att minst 63% av avkommorna är placerad msv eller mer. Inte illa! :eek:

Han gick väl export USA men det är ju inte direkt enklast att googla med ett sådant namn. :crazy:

Man får googla på namn+stam istället. ;)

Han såldes till Trelawny Farm, som fortfarande tycks äga honom. Han tävlades av olika ryttare till 2009 (sista åren i amatörligan, på lägre höjder), och sen dess är han pensionär. Trelawny Farm ligger i delstaten New York, och tycks ha använt So What litegrann i den egna aveln, åtminstone har de några avkommor till salu. Möjligen säljer de också fryssperma från So What och den andra hingsten de har, det var lite oklart på hemsidan, tyckte jag, kanske att de fryser och säljer vid efterfrågan?

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 475
Senast: Grazing
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 585
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 661
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar