Snyggt flaskställ för köket?

Islandshästryttare

Trådstartare
Vi har flyttat till en lägenhet med väldigt litet kök och jag vill utnyttja den breda fönsterbrädan för att ställa flaskor som soja, oljor och annat. Men det känns lite riskabelt att ställa de direkt på fönsterbrädan om man skulle ha ner en av misstag. När jag söker på flaskställ så får jag bara upp vinställ eller ställ för sportflaskor. Jag vill att flaskorna ska kunna stå upprätt och att det ska vara plats för minst 6 flaskor gärna 8 där 3-4 flaskor kan stå på rad. Har någon något tips?
 
Vi använder vinlãdor av trä till det mesta. Finns smala(som har innehållit 1-2flaskor) och stora (6-12flaskor)
 
Mitt tips är att köpa en bricka med lite högre kant, eller en skål med plan botten. Tycker det är både snyggt och praktiskt. Typ nåt sånt:

iu
 
Fast oljor etc ska inte stå i direkt solljus, så en fönsterbräda kanske inte är så bra...? Om det inte är ett fönster i väldigt mörkt norrläge.
 
Jag har flaskor på en rund silverbricka jag köpt second hand. Dock i ett skåp och inte framme, men det är väldigt smidigt att snurra på brickan och därmed nå de bakre flaskorna utan att stöka runt i skåpet!
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 764
Senast: Bapelsin
·
Äldre Hur förvarar ni ert vin/annan alkohol? Vi bor väldigt litet men har ingen förvaring alls för detta. Har plats för något slags vinställ...
Svar
13
· Visningar
4 355
Senast: hastflicka
·
Anläggning Hej alla kloka Bukeare! Jag ska äntligen köpa min första egna häst. Därför är jag också på jakt efter en lämplig stallplats där jag kan...
Svar
12
· Visningar
1 337
Senast: KattisL
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 123
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp