Snyggaste ridhjälmen?

Jag älskar min Uvex-hjälm! Den är kanske inte den snyggaste hjälmen på marknaden men den är lätt, väl ventilerad, tål alla väder och har bra passform på mitt huvud. Bra pris dessutom. Min har några år på nacken så det är inte med Mips, det får bli vid ett ev nyköp i framtiden.

Jag har Uvex hemma och Kask på tävling.
Har tidigare haft samshield i många år men ramlade av och hjälmen skyddade så dåligt. Köpte då en back on track med mips som var rent ut sagt vedervärdig som jag bytte ut mot Uvex hjälmen. Charles owen gillar jag inte alls, känns lite som den gamla tidens jofa hjälmar 🙈
Kep är också helt okej men inte så snygga utseendemässigt tycker jag.

Jag har konverterat från CO till OneK. Har inte mips vilket jag verkligen borde pga de skador jag redan fått efter avåkning. Men å andra sidan, åker jag av nu är jag antagligen rätt rökt iaf🙄.
IMG_20210222_203638_593.webp

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Ramona
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
900
Senast: MissFideli
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 311
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 652
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Alternativ till försäkring