Snygga, roliga lösningar isf pallkragar

Paddington

Trådstartare
Efter en månad i mitt nya radhus inser jag att mina 750kvm trädgård i stort sett bara vilar på berggrund och den lerjord som området är känt för saknas i stort sett på min tomt. Jordlagret på de ställen jag har provat på har varit väldigt grunda och det går inte att plantera ex rabarber direkt i marken. Det gör att gräva ner buskar etc är bara att glömma och nu får jag koncentrera mig på krukor och pallkragar för mina blommor och odlingar.

Sååå nu vill jag ha tips och idéer på roliga, kreativa lösningar med just krukor och pallkrage-alternativ!
Att bara ställa ut plain pallkragar till mina kommande vinbärsbuskar, rabarber mm känns otroligt trist, så nu vill jag ha tips på hur jag kan få det lite mer intressant istället :)

Vill oxå gärna ha tips på buskar (både av prydnad och mer ätbart) som gillar en hel del skugga :)

Här är en inspirationsbild som jag gillar (någon som har källa? Jag hade sparat ner den i telefonen som en printscreen utan uppgift om var jag hittat den)
2ED1E0CF-5BEC-45D0-BECF-780552096E6B.webp

Åhh, det är var riktigt snyggt å efter det staket som grannen håller på att sätta upp mellan våra tomter kan det här bli kanon - jag kan sätta spaljéer på staketet mellan oss. Vet du var man kan få tag på dessa lådor? Gillar verkligen tanken på de avlånga, smala lådorna isf vanliga pallkragar å rostfärgat är ju sååå snyggt!!!:love:

Åhh, det är var riktigt snyggt å efter det staket som grannen håller på att sätta upp mellan våra tomter kan det här bli kanon - jag kan sätta spaljéer på staketet mellan oss. Vet du var man kan få tag på dessa lådor? Gillar verkligen tanken på de avlånga, smala lådorna isf vanliga pallkragar å rostfärgat är ju sååå snyggt!!!:love:
Du får nog vända dig till en plåtslagare. Jag har inte sett något liknande i butik. Jag tror metallen är corten. Grymt snyggt är det!

Du får nog vända dig till en plåtslagare. Jag har inte sett något liknande i butik. Jag tror metallen är corten. Grymt snyggt är det!
skitsnyggt :)
måste kolla upp närmare - aldrig hört talas om corten tidigare, men skulle vara jättesnyggt utefter vårt staket som är på G :D

Tack @Trott :) - jag får nog förbättra mina egna DYI egenskaper och även engagera mig lite i Pinterest, har aldrig riktigt kommit in i den appen men får nog ge den en ordentlig chans för det ger en den inspiration :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Till hösten flyttar jag och familjen till hus på landet. Tomten är allt som allt på lite drygt en halv hektar, en liten del är skog och...
2
Svar
21
· Visningar
2 333
Trädgård & Växter 1/4 får vi nycklarna till vårt nya hus. Till huset hör en trädgård om ca: 1100kvm som är byggd i etage. Jag funderar på vad vi skall...
Svar
10
· Visningar
2 188
Trädgård & Växter Hej! Tänkte delge er vår trädgård i hopp om att få lite tips och råd kring den, just nu är det verkligen mest gräsmatta och den är så...
Svar
1
· Visningar
2 156
Senast: karini
·
Trädgård & Växter Snart är det vår :love:och jag har ev möjlighet att ha en egen trädgård.. :bump: Filurar lite på, kan man bygga ett eget växthus av...
Svar
6
· Visningar
2 046
Senast: foxy_lejdy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur