Snygg, rolig, smart dekal till bilen?

Miiip

Trådstartare
Jag har en hemskt ful dekal sittande på min bakruta som jag stör mej på jämt och ständigt. Har försökt ta bort med alla möjliga tänkbara metoder, men den sitter som berget. Så jag kom på den briljanta idén att man kanske skulle kunna sätta en annan dekal över den gamla.
Frågan blir ju då VAD ska man har för dekal? Hade tänkt mej något förknippat med hund. Från början funderade jag på en simpel rasdekal, men eftersom det inte verkar finnas till Phaléner så får det bli något annat.

Någon som har något förslag på vart man kan leta?

Sv: Snygg, rolig, smart dekal till bilen?

Jag kan ge förslag på hur du kan få bort den istället.

Jag hade 2 st Schäferdekaler på min bil när jag köpte den, som hade suttit sen bilen var ny. Dvs i en del år.

Värmer man dekaler, så lossnar dom hur lätt som helst. Jag tog med en hårfön ut, och skrapade loss märkena med isskrapan. Tvättade bort resterna med Yes sen, för det blir lite som en film kvar annars.

Jag provade också en miljon metoder innan, sen sade sambon att det var plättlätt, och det var det visst :D

Jag har funderat på att sätta upp någon ny rasdekal, så att folk ska veta vad som finns inuti bilen (Svarta rutor). Här finns några rätt bra delaker för dom flesta raser; Phaléne

Det där med att värma och skrapa har jag testat ett flertalgånger, och det verkar inte fungera på min.. Har kört med hårfön, tändare, värmepistol och gasbrännare. Det sitter som berget!

De där dekalerna har jag faktiskt kikat på en gång innan såg jag nu, jättefina, problemet är då att jag har en svart phaléne..och jag kan ju inte ha en som är fel på rutan :D

Du har samma dilemma som mig alltså ;) Jag har hittills bara lyckats hitta Amstaffs som inte är särskilt lik min, så jag har inte kunnat köpa än. Grand Danois brukar det finnas i rätt färg i alla fall, men jag kan inte bestämma mig om jag ska sätta något på bilen eller ej..

Ska sätta upp en skylt hemma i alla fall. Vi har förvisso larm, men det skadar inte att låta folk veta vad som finns innanför dörren ;)

säger detsamma, rakblad i en hållare (sån som man har när man rengör spisar med keramikhällar)
det var ett nedrans biltvättföretag som satte på en av sina dekaler på min bil utan att fråga om lov, det satt som berget men med rakblad gick allt bort :p

Gå in på en bilfirma och hör om de har något medel.De brukar ju sätta på mycket klistermärken och så för att göra reklam och det borde de ju kunna ta bort sen när bilen säljs till någon annan

Ta en klick skrapa bara! Bus enkelt!:D

Rakblad har jag också testat ja, både när det varit kallt och uppvärmt. Och det går lika bra som allt annat, dvs inte alls :smirk:

Det är ett S märke det gäller (alltså ett sådant som man sätter på bilen för att visa vart den kommer ifrån)..och det har nog setat där sedan den var ny, dvs 1992. Hade dom något extremt superlim det året kanske? :D

Hmm får komma med min klick till dig och testa.....:angel:

Du har samma dilemma som mig alltså ;) Jag har hittills bara lyckats hitta Amstaffs som inte är särskilt lik min, så jag har inte kunnat köpa än. Grand Danois brukar det finnas i rätt färg i alla fall, men jag kan inte bestämma mig om jag ska sätta något på bilen eller ej..

Ska sätta upp en skylt hemma i alla fall. Vi har förvisso larm, men det skadar inte att låta folk veta vad som finns innanför dörren ;)

Haha ja det verkar så. Frustrerande är det. Har dessutom en röd papillon..det är superlätt att hitta dekaler med svarta eller tricolorer, men inte rött :D
Man skulle kanske ha skaffat hund efter vad som är lättast att få tag på prylar till ;)

Det tycker jag att du gör helt rätt i. Det avskräcker nog en hel del.

Gå in på en bilfirma och hör om de har något medel.De brukar ju sätta på mycket klistermärken och så för att göra reklam och det borde de ju kunna ta bort sen när bilen säljs till någon annan
jag behövde inte hjälp, skriv "knapplån" om du inte hittar rätt knapp att klicka på när du svara :idea:

Finns ju dom här franska dekalerna, tex.
http://www.hungarianpetnet.com/shop/images/uploads/077-02-R.jpg , om man nu vill ha hundrasen.
Finns både som rund och avlång dekal.

Bebben har redan visat den där, och jag även svarat på hennes inlägg om det. Jag har en svart phaléne och ska jag ha en rasdekal vill jag gärna ha rätt färg. Skrev redan i originalinlägget att det får vara något annat än ras eftersom det är svårt att hitta.. Så det är väl mest sådana förslag jag vill ha :)

Nu låter förvisso min Amstaff som om han vore 1 m hög och väger 120 kg, så avskräckt blir dom flesta ändå :D

Nu ska jag alltså bara hitta en skylt, med en bra text och som har plats för en Amstaff, en GD och en Staff :D Låter rätt omöjligt..

Haha du får modifiera skylt som redan finns lite ;)

T-röd är oslagbart att få bort envisa klistermärken och dekaler med. Fast man bör kolla att underlaget samtycker innan man provar.

I min förra lägenhet hade någon tidigare hyresgäst klistrat upp 48 dekaler med fjärilar på på badrumskaklet. Jag slet som en gnu men fick bara bort ett hörn på en vinge, tills min kära mor informerade mig om T-röds välgörande inverkan på dylika problem.

Får specialbeställa en XXL-skylt tror jag, haha.

Jag har hittat en enkel "Här vaktar vi" skylt, med plats för 2 st dekaler i alla fall. Men 3 verkar inte finnas på standardmarknaden.. Och det känns lite lagom fult med flera skyltar. Fast å andra sidan sett är Staffen inte ens värd att sätta upp egentligen, för det mest fientliga hon skulle få för sig är att resa ragg av ren rädsla. Hon är den sämsta vakthunden jag stött på i hela mitt liv :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka