Snygg dragbil, nytt hästsläp och dyr häst

ISABEL

Trådstartare
"Snygg dragbil, splirrans nytt hästsläp och en häst för över 100 000 kronor." Hur har folk råd? Jag vet att inte alla hästmänniskor jobbar som läkare, advokat eller liknande och drar in stora summor pengar utan verkligheten talar ju om hästägare som "kryper fram på knäna" för att ha råd med sitt hästintresse. Jag undrar, tar dessa människor lån till "hela kittet" eller har de sparat ihop pengar eller hur fungerar det? Tar folk verkligen lån på flera hundra tusen för att köpa dyra hästar, släp och annan "skit"? Vore intressant att veta.. :cautious:
 
Sv: Snygg dragbil, nytt hästsläp och dyr häst

Förstår nog inte riktigt din fråga eller vad du vill med tråden ?

Många har otroligt god ekonomi . Dvs de har råd .

Varför frågar du som sagt , förstår nog inte ?
 
Sv: Snygg dragbil, nytt hästsläp och dyr häst

Man kan tydligen tjäna upp till 40.000 i månaden idag och ändå anses vara låginkomsttagare.

Det du beskriver är inget konstigt.

Att vi som tjänar dryga 20.000 inte kan ha sådana prylar är ju en sak, och vi är nog väldigt många egentligen. Men är man inte ute och rör på sig med ett tjusigt ekipage märks man liksom inte.
 
Sv: Snygg dragbil, nytt hästsläp och dyr häst

Man kan ju ha saker på olika vis. Bil via jobbet, fött upp hästen själv och sparat till släpet, typ.

Hästägandet tar mycket tid, så man hinner ändå inte med något annat;)
 
Sv: Snygg dragbil, nytt hästsläp och dyr häst

Att låna till nytt släp och att låna till bil är ju inget ovanligt, det gör de flesta som köper nytt (så vitt jag vet i alla fall) - hästägare eller ej.

Lån till häst däremot kan jag inte svara på..
 
Sv: Snygg dragbil, nytt hästsläp och dyr häst

Dom lånar, har det på företag, sparar ihop en del..finns alla varianter.