Snygg återvinning

Trissa

Trådstartare
Jag har bara sophämtning en gång i halvåret, och nu behöver jag ta tag i det här med förvaring inför återvinning. Det finns lite plats i köket framför vedspisen där jag skulle kunna ha det, så nu behöver jag inspiration och tips på något som ser trevligt ut, och som inte hunden kan komma in i/tugga sönder! Under vasken är det trångt, så där finns ingen möjlighet. Komposthinken har jag på diskbänken.

Jag har bara sophämtning en gång i halvåret, och nu behöver jag ta tag i det här med förvaring inför återvinning. Det finns lite plats i köket framför vedspisen där jag skulle kunna ha det, så nu behöver jag inspiration och tips på något som ser trevligt ut, och som inte hunden kan komma in i/tugga sönder! Under vasken är det trångt, så där finns ingen möjlighet. Komposthinken har jag på diskbänken.
Varför inomhus? Jag skulle aldrig klara att förvara glas, metall, plast och papper i mitt kök.

F_rr_d_Jonna.jpg

:idea:

Varför inomhus? Jag skulle aldrig klara att förvara glas, metall, plast och papper i mitt kök.

F_rr_d_Jonna.jpg

:idea:

Det hade visst varit trevligt att ha det i en egen liten bod utomhus, men jag känner mig själv.... När det är 3 dm snö eller regn ute kommer jag inte att gå ut i den där boden!

Det hade visst varit trevligt att ha det i en egen liten bod utomhus, men jag känner mig själv.... När det är 3 dm snö eller regn ute kommer jag inte att gå ut i den där boden!
Nej, men du hade väl inte behövt gå ut varje dag till den? Jag har inte så mycket att återvinna varje dag att jag måste bära bort det, däremot med tömning var 6:e månad så hade jag behövt förvaringsmöjligheter om jag inte åker och slänger på returstation varje vecka och då måste jag ändå ut oavsett väder.

En gång i halvåret :eek: ?! Hur klarar du det??

Har du någon veranda eller dylikt?
Då kan du ha en eller flera dynboxar med kassar för återvinning.
Jag åker med min återvinning 1-2 gånger i veckan, det brular bli typ 1 IKEA kasse av varje (papper, plast) och mer sällan glas och metall

Hur mycket plats är det? Stapla på höjden? Ett lätt tips är annars snygg kista och sedan olika påsar i den (pant, metall, glas etc).

IKEA har ju en del stapelbara förvaringar, men snyggt vet jag inte. Prydligt, i alla fall.

Kanske lite tips:
http://skonahem.com/kok/sa-fixar-du-snygg-och-praktisk-kallsortering/
https://keepit.smpl.nu/blogg/utrymmeseffektiva-behallare-for-atervinning/

Har tror jag de använt en skoförvaring från IKEA
7ceb026fc932e521f99b806a5ceef7b2.jpg

Prydligt!
recycle.jpg

Skoförvaringen var ett bra tips, 3-4 såna skulle nog få plats! :)

Det återstår att se. ;-) Än har det bara gått två månader , men det funkar fint. Jag är ju bara en person, så det blir inte så mycket. Det mesta går ju att lämna på returstationen.
Haha... Vi har svårt att klara två veckor, tycker jag... ;) Och ändå tycker jag att jag sopsorterar hyfsat bra.

Inte roligaste förslaget kanske men en vanlig lagerhylla rymmer ju en hel del.
Möjligt att måla/betsa osv. sidorna med om man önskar ifall den är obehandlat trä.
Det går ju att kapa av hyllplan om det är för lågt och sen sätta en vajer eller stång upptill och hänga ett tyg som matchar övrig inredning och kan bytas vart efter man vill ha nytt eller kanske efter påsk,jul osv.
Billigt och rymligt.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
2 015
Senast: Guldaskig
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 120
Senast: manda
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 486
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI