Snuvig katt?Hjälp!

Tweety1985A

Trådstartare
Min styvpappa hämtade två kattungar för en vecka sen, å den ena e väldigt rinnig o geggig i ögonen, mest i ena ögat. Kan d bara vara en förkylning lr vad kan d va? Hjälp!

Sv: Snuvig katt?Hjälp!

Jag ställde själv samma fråga för någon vecka sedan men ingen visste!?
Nu har jag själv varit till vet med min hittekatt och den hade en ögoninfektion samt förkylning så det blev ögondroppar och penicilin.

Jag skulle tippa på kattsnuva...är dom vaccinerade ? Om inte så åk till veterinären.

Oavsett om de är vaccinerade eller inte, åk till veterinären. De är sjuka och även om kattungarna kanske är relativt pigga kan de snabbt gå ner sig i kondition. Kattungar är väldigt känsligs för kattsnuva och i princip de ända katter som dör av snuva är just kattungar.

Menar inte att låta elak på något sätt, men när kattungar uppenabarligen inte är helt "som det skall" bör man ringa till en veterinär.

Liknande trådar

Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
624
Senast: Blyger
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
896
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 609
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saab ?
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCXI

Hund, Katt, Andra Djur