M

maja_a

Hej, jag gissar på att detta står på något forumen jag hittar det ingenstans så jag tar och skriver ett eget inlägg. Är ingen kris direkt men jag vill bara vara 100% säker.

Igår efter att jag löslongerat min fjording frustade han till (som vanligt) men det kom ut en del snor som var jätte tjockt och var typ grön/grå aktigt. Han äter som vanligt och var superpigg när jag longerade.

Idag när jag stod och borstade frustade han till igen, då kom det också massa snor. Han verkade lika pigg idag och åt med full aptit. Tog tempen också hade endast 37,5 så det borde inte vara något tycker jag. Har ingen hosta.

Det jag undrar är iallfall är kan jag rida för fullt (asså inte vila) och så om han endå känns pigg? Eller borde jag låta honom vila lite. Han står ute ca 10-12h om dagen. Brukar vara bra luft i stallet, men har blivit lite dammigare nu när det har flyttat in en ny häst (det har blivit fullt stall) vad tror ni?:confused:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Snuva!

Sånt där är alltid svårt att ge råd om, men jag kan ju bara utgå från hur jag gjort:) Jag hade nog sett till att det inte drog kallt på natten , kanske lagt på ett fleece, gett lite vitlök i maten och väntat med att rida nån dag.... Man ska ju alltid ha ett öga på allmäntillståndet, men det kan ju faktiskt vara så att din pålle blivit lite kall och därav dragit på sig en lindrigare snuva och enligt min åsikt så ska en individ som är snuvig vila nån dag, för att kroppen ska kunna helas igen:D

Hoppas att din kille kryar på sig...

Lite värmekramar från norr;)

Sv: Snuva!

okej tack för svaret! Blir väl till att låta honom vila lite idag då. Tycker det är konstigt att han blivit kall han har ju typ fått vinterpäls över allt förutom huvudet. Jaja, får väl se hur det känns på Lördag! :)

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
1 016
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 014
Senast: sandrafors
·
Hästvård Ua vid utsläpp i torsdags. Vid intag låter ordentligt illa ur luftvägarna när ställer sig och äter i boxen (från golvet). Feberfri...
2
Svar
25
· Visningar
6 659
Senast: Nielaa
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 554
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka