bsmx

Trådstartare
Har en fråga. Har en ponny som haft problem med hoven. Har varit tvungen att skära bort en bit hov o fick plastlagning.
Är det dumt att sko en sådan häst med snowgrips?
Tänkte att det kanske bildas fukt o så under plasten som bidrar till ruttnelse.:bow:

Sv: snowgrip

Min ena häst har rätt dålig hovkvalité. Hovarna växer sakta, sulan växer fortare än väggen och hovarna spricker lätt:(

Eftersom hovarna inte är de bästa så brukar min hovslagare rekommendera att inte lägga snowgrips eller sulor på honom eftersom skorna sitter lite sämre då och för min häst är det rätt ödesdigert om han skulle tappa en sko.

Sv: snowgrip

Om hästen inte har problem med bärrandsröta så kan man ju lägga snowgrips. Men om det har funnits röta så kanske det är bättre att låta bli med tanke på miljön som blir under sulkanten..

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
719
Senast: Ajda
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 214
Senast: MML
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 124
Senast: Freazer
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 821

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka