Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har en fråga. Har en ponny som haft problem med hoven. Har varit tvungen att skära bort en bit hov o fick plastlagning.
Är det dumt att sko en sådan häst med snowgrips?
Tänkte att det kanske bildas fukt o så under plasten som bidrar till ruttnelse.
Min ena häst har rätt dålig hovkvalité. Hovarna växer sakta, sulan växer fortare än väggen och hovarna spricker lätt
Eftersom hovarna inte är de bästa så brukar min hovslagare rekommendera att inte lägga snowgrips eller sulor på honom eftersom skorna sitter lite sämre då och för min häst är det rätt ödesdigert om han skulle tappa en sko.
Om hästen inte har problem med bärrandsröta så kan man ju lägga snowgrips. Men om det har funnits röta så kanske det är bättre att låta bli med tanke på miljön som blir under sulkanten..
Ekonomi & Juridik Jag förstår precis hur du känner! Min häst som jag har haft i 11 år nu gjorde mig oxå illa i början och jag har fortfarande ärr där mina...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.