Snösulor???

T

thereseSvensson

Vet inte om den här tråden hamnar rätt, men jag chansar!! :angel:

Tänkte fråga om snösulor.

Berätta allt om dom, har ingen erfarenhet av dom!!
Tacksam för svar!!

Jag använder de som ser ut som en hästsko, svarta, plast/gummi. Spikas fast mellan hoven och skon. Ligger som en kant innanför skokanten. Eh... svårt att förklara. Undersidan på hoven är iaf "fri" och inte instängd. Funkar super. Snön kan inte fastna som den annars gör mot kall järnsko.

Prata med din närmaste hovslagare, så kan han förklara om de olika modellerna som finns & även visa & ge bra exempel på för och nackdelar med de olika modellerna

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet? Hittar gamla trådar här på Buke om snösulor av olika slag. Många rekommenderar ”Joursulan” men dessa verkar ha försvunnit...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: WildHorse
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Shixle
·
Utrustning Nej, jag har inte testat strömmen i tråden ännu. Men nu när jag hade dragit om alla trådarna i hagen och satt igång aggregatet (nät)...
Svar
2
· Visningar
247
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka