Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh det lät som nåttTackar så mktHar precis samma problem! Vi hade nästan 15 grader här när hovslagaren var här ju men det jag tycker hjälper är vanlig tjära. Dock väldigt kladdigt men det går att ta bort fläckarna med lite olja och tvål
Ska testa! Tack så mkt!Kladda på ordentligt med hovfett under hoven kan hjälpa lite grand.
Tack för svaret!Bor du i norra Sverige där snön är för att stanna hade jag ringt hovslagaren och bett han sätta på snösulor.
Bor du söderöver får någon med erfarenhet av tillfälliga lösningar hjälpa dig. Men polarpads, glasslock, ikeas skärbrädor och silikonsträng är nog grejerna jag har hört talas om
Jag hade nog faktiskt ringt ut hovis igen för att sätta på snösulorna, jag har aldrig faktiskt upptäckt nånting som fungerar helt och hållet förutom sulorna.Hej! Jag har problem med snöstyltor! Det var nån vecka sen vi skodde hästen och då hade man inte tanken på det här med snösulor Så nu söker jag efter alla möjliga tips som finns så jag kan slippa detta jobbiga Tack i förhand!!!
Hovslagarna går på knä just nu för att kunna hjälpa sina kunder med en extra utryckning för snösulor. Alltför många har resonerat på samma sätt, att de ska be hovis komma ut och ordna det. Men kom ihåg att hovslagarna har sina ordinarie kunder också de här veckorna, de går nog före...Jag hade nog faktiskt ringt ut hovis igen för att sätta på snösulorna, jag har aldrig faktiskt upptäckt nånting som fungerar helt och hållet förutom sulorna.
Skadar inte att ringa och fråga. Mina hovslagare har alltid kunnat klämma in mig även om jag ibland fått vänta en dag eller två. Jag är dock en sådan som alltid är ute i god tid men vissa år har det blivit panik och då har dom jag haft alltid ställt upp utan att klaga.Hovslagarna går på knä just nu för att kunna hjälpa sina kunder med en extra utryckning för snösulor. Alltför många har resonerat på samma sätt, att de ska be hovis komma ut och ordna det. Men kom ihåg att hovslagarna har sina ordinarie kunder också de här veckorna, de går nog före...
Känns lite onödigt eftersom att snön endast håller i några dagar (Den är borta nu)Skadar inte att ringa och fråga. Mina hovslagare har alltid kunnat klämma in mig även om jag ibland fått vänta en dag eller två. Jag är dock en sådan som alltid är ute i god tid men vissa år har det blivit panik och då har dom jag haft alltid ställt upp utan att klaga.
Jag tycker aldrig det är onödigt att se till hästens säkerhet och om man inte vill ha dom inne hela snöperioderna.Känns lite onödigt eftersom att snön endast håller i några dagar (Den är borta nu)
Om man vill vara så noga - och det är det inget fel att vara! - kanske man ska vara förutseende och se till att ha snösulor i god tid, så man slipper sätta hovslagaren i klistret... Snö kan komma från mitten av oktober, åtminstone där jag bor (Kalmar, typ), även om den oftast inte ligger kvar så länge då.Jag tycker aldrig det är onödigt att se till hästens säkerhet och om man inte vill ha dom inne hela snöperioderna.
Som skrivet innan så är jag alltid noga att fixa i tid men alla år är inte alltid som man hinner. Sätter ju inte på dom flera månader innan, skoperioderna ändrar ju sig efter varje år och ibland råkar det komma snö innan.Om man vill vara så noga - och det är det inget fel att vara! - kanske man ska vara förutseende och se till att ha snösulor i god tid, så man slipper sätta hovslagaren i klistret... Snö kan komma från mitten av oktober, åtminstone där jag bor (Kalmar, typ), även om den oftast inte ligger kvar så länge då.
Jag tycker fortfarande inte att det är rätt att sätta hovslagaren i klistret.Som skrivet innan så är jag alltid noga att fixa i tid men alla år är inte alltid som man hinner. Sätter ju inte på dom flera månader innan, skoperioderna ändrar ju sig efter varje år och ibland råkar det komma snö innan.
Vem sätter hovslagaren i klistret? Känner du mina hovslagare eller hur menar du att dom sattes i klistret för att jag något år missade att snön kom tidigt/inte fick hovslagaren att sätta på sulorna när jag ville pga att dom avrådde att sätta på dom för tidigt. Skulle jag satt dom själv då menar du eller?Jag tycker fortfarande inte att det är rätt att sätta hovslagaren i klistret.
Som hästägare måste man kunna planera bättre så att hovslagaren slipper ka runt till 75% av sina kunder bara för att de inte beställde vinterskoning senast hen var där. Även hovslagarens dygn har 24 timmar och det ÄR ett slitigt yrke!
Till mina kunder här på FB!
Jag har ingen möjlighet att enkom komma och slå på snösulor utan det får tyvärr vänta till ordinarie skoning! Jobbar på högtryck redan!
Tack för er förståelse!