B
Brian
Min häst har varit förkyld större delen av vintern men slutade hosta och snora för ca 2 månader sedan. Nu de senaste dagarna så har han börjat snora igen, och hostar. Snoret är genomskinligt. Och jag var ute och betade med honom så var andningen lite mer högljudd än vanligt. Inte direkt ansträngd men ja, det är svårt att förklara. Lika när jag rider, korta tyglar i skritt så hör man hur han flämtar/flåsar.. Kan de här symptomen höra ihop? Kan hästar ha känningar av pollen? Lr kan det vara av att det kanske är damm i höet eller pga luftfuktigheten lr något? Finns det något jag kan ge honom för luftvägarna/halsen? Han har aldrig haft så här förut.
I vanliga fall så flämtar han väldigt mkt i galoppen när man jobbar honom, men inte i skritt och trav. Och desto mer kondition han fått desto mindre har han flåsat i galoppen.
Kan någon komma med något tips?
I vanliga fall så flämtar han väldigt mkt i galoppen när man jobbar honom, men inte i skritt och trav. Och desto mer kondition han fått desto mindre har han flåsat i galoppen.
Kan någon komma med något tips?