Snorig häst-alltid tecken på sjukdom?

Thera

Trådstartare
Jag har haft min häst i snart 7 år och hon har faktiskt hållit sig ovanligt frisk, peppar, peppar...
Dock har hon alltid, i alla fall vad jag kommer ihåg, varit mer eller mindre "fuktig" i näsborrarna. Jag har liksom inte reagerat då hon alltid varit det.

Sen häromdagen träffade jag en bekant som också har hästar och när han såg min utbrast han "-Är hon sjuk?" -Eh, nä, så jag, så brukar hon se ut... :confused:

Snoret är inte tjockt eller gult, utan genomskinligt, och det rinner inte direkt, hon är bara ofta fuktig i näsborrarna.

Nu undrar jag förstås om det är ovanligt att dom är så här, är det verkligen alltid tecken på sjukdom?

Sv: Snorig häst-alltid tecken på sjukdom?

En del hästar är känsligare i slemhinnorna och kan därför snora utan att det är något fel, det kan även vara väder och vind som gör hästar lite snoriga precis som på oss... Börjar snoret vara gul/grönt är det däremot förmodligen något fel...

Min häst snorar också lite nu när det är kallt. Bara lite och genomskinligt snor. Var lite nervös över det först, men hon är frisk som en nötkärna så det är nog inget farligt. Vi människor snorar ju också lite nu och då.

min connemar blir oxå lite snorigi perioder, oxå genomskinligt. Men så länge som han är pigg och glad tror jag inte att det är ngn fara.

Liknande trådar

Hästvård Hej Min häst har varit lite snorig i ca en veckas tid. Det kommer enbart när hon frustar men inte ens då alltid. Vissa dagar är det mer...
Svar
7
· Visningar
2 113
Senast: MissFideli
·
Hästvård Jag har en sjuk häst som ska in till klinik om 5 dagar för undersökning i luftvägarna. Han blev väldigt plötsligt snorig och hostig...
Svar
2
· Visningar
953
Hästvård Jäkla skitsommar vädermässigt det här.. Jag har aldrig under alla år förr haft en förkyld häst ska tilläggas, lyckligt förskonad från...
Svar
12
· Visningar
8 739
Senast: Ninnurur
·
Hästvård Har kikat runt lite men vill ändå kolla om ni har några idéer eller liknande I torsdags så spöregnade det på morgonen och frös sedan...
Svar
6
· Visningar
3 859
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka