Snöra stövlarna?

L

LabeRt

Hur snörar man stövlarna så att det ser ut så här? Hur får man in snörerna längst upp?
stovel0202.jpg

Stövlar som ser ut så där har resårsnören som är fastsatta när stöveln gjordes, man snör dem alltså inte själv.

Jodå, att snöra så att det blir "rakt" kan du lätt göra själv. Det är lite svårt att förklara hur man gör, men fundera ett tag på hur du vill att snöret ska gå, och testa sen. För att dölja ändarna kan man knyta ihop dem under den släta snörningen.

Nej, men till slut går snörena sönder...

De har de gjort på mina. Nu har jag visserligen "rak" snörning som på bilden, men med en rosett längst upp. Kvittar för mig, men det hade ju varit kul att få dem att se ut som på bilden.

sådär har jag snörar jag mina gympa dojjer.. man trär liksom rakt över istället för korsar...fastän jag vet inte vart du ska göra av ändarna, för jag stoppar mina bakom plösen på gympadojjerna..

Man har ett elastiskt snöre och börjar i ett hål längst upp, slår en knut på änden av snöret så att det inte kan åka ut genom hålet. Sedan snörar man igenom alla hål med detta snöre på¨det sätt man vill ha mönstret. Sedan i sista hålet så knyter man en knut på andra änden av snöret så att det inte åker ut!

Knutarna gör man på baksidan av hålet, under själva lädret, så att de inte syns. Jag har sådana stövlar och ena snörningen gick upp så jag var tvungen att snöra om en del och knyta ny knut.

Liknande trådar

Utrustning Vad jag läst mig till så ska wobbi vara riktigt bra stövlar. Men vilken modell kan ni rekommendera? Hur är de i storlek?
Svar
15
· Visningar
1 041
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
393
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
601
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur