snoppgegg - huskur eller veterinär?

När jag hade hanhund på stenåldern så skulle man blanda vatten och jodopax till en ljus lösning och skölja snoppen med. Men passa så det inte hamnade på golv/väggar, går inte att få bort.

Men har ingen aning om det rekommenderas nu. Har inte haft hanhund på typ 25 år.
Ja det fanns en tid när jodopax var svaret på allt. :)
Fullt logiskt eftersom det inte fanns så mycket annat att tillgå. Problemet var väl att så många blandade på känn, istället för att mäta noga. För starkt är det vävnadsdödande
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 158
Senast: Messy
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 719
Senast: Luleå
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 110
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Nu behöver jag lite råd från er på buke. Vad tror ni om detta? En morgon när jag kom hem från jobbet och skulle släppa ut hästarna...
Svar
4
· Visningar
2 055
Senast: Lindsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp