Sniglar i akvariumet!

E

-erica-

Mitt akvarium har överbefolkats av sniglar, dom är överallt. Hur blir man av med dom? Nån som vill köpa dom :angel:

Sv: Sniglar i akvariumet!

hade också problem med dessa små oinbjudna gäster, testade Sneckopur eller vad det hette som skulle ta död på dom... ja tjena :smirk:

jag tog ut nästan allt vatten, rengjorde ALLA grejjer i akvariet noga, gnuggade akvarieväggarna och kokade upp vatten i en kastrull, plopp ner med lite grus i taget tills jag hade kokat all grus

och simsalabim så såg jag aldrig en liten snäckrumpa igen :devil:

Eller så köper man en Praktbotia, de älskar sniglar.

Håller med ovanstående..köp en Botia...Sniglar brukar hänga med då man köper växter.

jag köpte mig en kulfisk, leopardgula rackare med väldigt intelligenta ögon.. nästan lite creepy.. men han åt för fulla muggar av dessa snigelkryp.. sedan när det var slut på sniglar vägrade han äta annat så han dog tyvärr.. :( men man kna lämna tillbaka en fisk till djuraäären om man vill.. kanske byta mot nåt annat :idea:

Innan du börjar lägga ut pengar på gift och dylikt kan du ordna till grundorsaken till att de trivs så bra i ditt akvarium. Mat i gruset,
Det finns helt enkelt mkt mat för de små liven.
När du slammar bottenstenarna/gruset/sanden ska det som kommer upp vara ljust grått eller vitt, absolut inte svart, brunt eller rött.

Finns ingen anledning att börja koka saker heller, det totalförstör bara balansen i akvariet, och så får du en omstart å halsen.

En praktbotia kan lösa problemet med de sniglar som redan finns. Idealet är dock att köpa mer än en, eftersom det är en stimfisk. Tänk också på att de blir 30 cm, så det måste finnas plats för dem.

mvh
Gabbi

Ååå!!! Kan inte jag få dom :D Plocka ut dom med en pincett och ge dom till mej

Nänä, bara m det är landsniglar! (Eller trumpetsniglar, då tar jag nog chansen fast de är vattenlevande - men då får nån annan sköta akvariet för jag vill inte ha en död 70cm snigel på halsen! :D)

-erica- skrev:
Mitt akvarium har överbefolkats av sniglar, dom är överallt. Hur blir man av med dom? Nån som vill köpa dom :angel:

Skicka dom till Zebran :D

sniglar dras till öl så lägg en skål eller liknande utanför.. de gjorde vi på gården å sen drunkar dom i de på en gång så de e ju bra.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
971
Senast: ako
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
760
Senast: Krålus
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Red_Chili
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Valet i USA