Sned-sydd Espaniola Deluxe

mnementh

Trådstartare
Ni med Espanila och Espaniola Deluxe, är detta normal kvalité från Deuber som man får vara nöjd med? Fick min sadel igår, men som ni ser på bilden så sitter inte sömmen mellan panelfästena alls centrerat och sadeln formar sig lite annorlunda på respektive sidor. Men detta kanske inte i slutändan har någon betydelse eftersom lädret ändå formar sig efter lite användning? Har ingen direkt lust att använda sadeln innan jag vet om jag borde skicka tillbaka den eller inte... :crazy: Spontant tycker man att den inte borde gått igenom kvalitétskontrollen, men frågan är vad Deuber anser är godkänt...

DSCF1880.jpg

Två mynt utplacerade så att man får lite referens:
DSCF1882.jpg

Bakifrån så man ser skillnad i form, lite svårt att få bra vinkel på fotot:
DSCF1884.jpg

Sv: Sned-sydd Espaniola Deluxe

Tyvärr så har just Deuber blivit väldigt slarviga, vad jag har märkt.
Stora förseningar & dåligt sydda sadlar. :(
I övrigt tycker man i stort sett får valuta för pengarna även man helst hade hittat ett sadel alternativ som varit billigare.:crazy:
Deluxen är klart mer värd pengarna än den "vanliga" espaniolan, som jag hade tidigare.

Har själv en deluxe som (peppar peppar) är rak & jämnt sydd.
Har även en ST dressage & den upplever jag som sned, men den är köpt begagnad & kan vara snedsutten av förra ägaren. (använder den mycket lite)

Hade min sadel sett ut som din, hade Deuber fått den i nacken igen, tyvärr lär du få vänta länge på att få den åter plus risken är att den inte blir fixad.

Så tråkigt!!! Jag som är en mkt possivit ST ägare. Och tycker att alla borde få del av dom fantastiska sadlarna:d så klantar dom till sig -igen!!
Alla mina tre som jag haft har varit välsydda och raka. (comfort, espaniola o dressage)
Det varkar vara lite som ett lotteri om man får ett bra ex eller inte.

Sömmarna fäster läderförstärkningen till stigläderringarna.
Om siglädrena i förhållande till resten av sadeln hamnar på samma höjd och sitsen är rak så är det bara ett skönhetsfel. Om inte -reklamera.

/T

Om siglädrena i förhållande till resten av sadeln hamnar på samma höjd och sitsen är rak så är det bara ett skönhetsfel. Om inte -reklamera.
Inte så jäkla lätt att bedömma bara... :crazy: Enkelt om man kunde mätt med måttband, men nu blir det ögonmåttet som får avgöra och det är ju lättlurat.

Nu kan jag inget om just den sadeln men det ser ut att vara nan bomlos sak?
Jag har sjalv en handsydd hogt alskad sadel,en Isafold Safir, den ar inte bomlos men bommen ar extremt elastisk eller hur man nu ska saga sa den formar sig som man vill. Den ar inte heller sydd helt symetrsik men det spelar ingen roll pa den sadeln. Som jag ser det utan att kunna nagot i amnet sa ser just din sneda som ut att vara utan betydelse. Intressantare hade varit att jamfora langden mellan "panelerna" och mitteln, det avstandet torde vara vasantligare tror jag?
Fast jag forstar ditt missnojje, har man kopt natt sa sak det fanimig vara perfekt. For ens egen sinnesfrids skull sa ar det ibland battre att reklamera en gang for mkt for det ar vardelost att reta sig pa nagot man kopt dyrt.
Jag har sjalv for mig speciella runor insydda i min sadel och de ar lite osymetriska vilket jag stor mig pa varenda gang jag ser dem....Men det har ju absolut ingen betydelse for funktionen, men mitt oga stor det. Jag undviker att titta pa dem fast jag valde dem med stor omsorg, om jag inte ser dem sa finns de inte :-)

Skicka tillbaka den tycker jag. Du ska inte nöja dig med annat än en korrekt sadel. Vad säger din återförsäljare? Jag beställde min sadel därifrån förra sommaren. (har gått 1,5 år) Den har skickats tillbaka 3 gånger och är INTE korrekt på långa vägar. De ska sy upp en helt ny åt mig, men jag har ingen aning om när den kommer. Jag kommer aldrig att beställa en sadel därifrån igen.

Jag hade också skickat tillbaka sadeln! Det måste ju bli helt fel när man sitter upp på hästen i en sadel som inte är helt korrekt!

Vi funderar faktiskt på att investera i en Deluxe sadel från ST till vår nordsvensk, men nu blir man ju lite skeptisk, när någon nämde att det är som ett lotteri vilket exemplar man får :eek:! Då vågar man ju knappt chansa.....

Men ni som har Deluxe sadeln kan inte ni berätta lite, både ris och ros :bump:?

Jag har Deluxen & är riktigt nöjd, bekväm, uppbyggd i sitsen. Balanserar mig fint oavsett vad min häst sysslar med.
Även man inte har stöd för skänklarna sitter man stadigt.

Jag har ridit bockande, heta, kastar sig åt sidan & snälla hästar i den. Oavsett vad dom har gjort sitter jag stadigt & den har inte visat tillstymmelse att snurra.
Passar vår Kwpn & kallblodstravare perfekt.

Har även den vanliga bomlösa dressyren, men föredrar espaniolan. :love:

Jag har en deluxe och jag älskar den. Har en ST dressyr också men deluxen sitter jag som gjutet i. Har den både vid dressyrarbete och uteritter. Skönaste sadel jag någonsin suttit i! Har haft den i över ett år och den blir bara bekvämare känns det som!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka