W

Wiike

Nej inte samma häst som i andra tråden.

Hur fungerar en häst med sidobett? Vad bör man tänka på?
 
Sv: Sne mun..

Ska se om jag kan fram en bra bild.

Hittat:

mun.JPG


Hittade ej större :( Men underkäken är liksom åt vänster
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sne mun..

Tycker att det ser ut som om den är till höger:confused:

Jag skulle titta hur den den ser ut i munnen o troligtvis åka till tandläkaren.

har den varit utsatt för ngt trauma eller har det kommit sakta men säkert?

hur tuggar den o i vilket hull är den?
 
Sv: Sne mun..

Oj menade höger *Trött*

Den har haft så sen den var en dag gammal. Råkade bli sparkad av sin mamma i hagen. Äter utan problem och både tandläkare och veterinär har kollat på det och han har inte ont. Normal hull och så.. Fick reservation på munnen (inte så konstigt) men inget man kan operera tillbaka utan är som det är.

Men tänkte mest ridmässigt. Vilka bett kan man ha och så? :smirk: Känns läskigt om man skulle behöva ta i tygeln.
Och hur ofta bör en tandläkare se över munnen för tänderna kan ju skava om de växer? Eller?
 
Sv: Sne mun..

Kan nog inte hjälpa dig med detta:crazy:

skulle dock inte spänna ihop käkarna med nosgrimma, möjligen en ganska lös remontgrimma o inte rida på hackamore.

hur har det gått med förra ägaren o vilka erfarenheter hade h*n
 
Sv: Sne mun..

Han är riden på vanligt tränsbett men ung än så inte utbildad. Så han har ju inte hunnit arbeta med munnen mm.
 
Sv: Sne mun..

Han är inte min köpta utan hjälper till med honom.
Ägaren som undrar och hon är jättekär i honom.
Vilket jag kan förstå :love: helt underbar kille!
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar vad ni betalat vid tandvård 2023? Räknade lite på DV:s hemsida och om det krävs större åtgärder i hästens mun skulle det landa på...
Svar
11
· Visningar
1 269
Senast: Meglio
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 110
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 330
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hästen var lite snorig i fredags, såg sista snoret i lördags kväll. Vitt och inte speciellt tjockt. Ingen feber, inga svullnader, ingen...
Svar
1
· Visningar
594
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp