Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett av mina bÀsta inköp har varit en wake-up light vÀckarklocka! HjÀlper sÄÄ mycket under mörka vintermorgnar.
Ett av mina bÀsta inköp har varit en wake-up light vÀckarklocka! HjÀlper sÄÄ mycket under mörka vintermorgnar.
Jag har timme med lampa som tĂ€nds 5 minuter före klockan. Fördelen Ă€r att man pĂ„ morgonen inte behöver fundera pĂ„ om man slĂ€kte nĂ€r man Ă„kte hemifrĂ„n.InstĂ€mmer i detta! Jag âfuskarâ och stĂ€ller alltid in den pĂ„ högsta effekt, sĂ„ jag vaknar sĂ„ gott som alltid innan klockan ringer.
Jag mÀrkte det ocksÄ idag! Tog en svÀng med hunden halv tre och trodde vi skulle gÄ i bÀckmörker hela vÀgen, men inte förrÀn klockan var fyra var det helt mörkt.Idag Àndrade jag utebelysningen sÄ att den tÀnds en halvtimme senare. Det mÀrks att det vÀnt nu!
Inte sÄ mkt efter ljuset men efter plusgrader och snöfritt.Det Àr bara tre dagar kvar innan det vÀnder och blir ljusare. à rets lÀngsta natt Àr i Är 22 dec om min almanacka visar rÀtt.
SÀllan har jag lÀngtat mer. Blött och slaskigt eller snorkallt - det vÀxlar. För mycket.
Det krÄngliga med mörkret Àr att jag inte riktigt ser var isen Àr och riskerar att dratta kull pÄ min egen gÄrdsplan. LÀnsvÀgen utanför Àr bara is sÄ jag vÄgar inte ens promenera med hunden. Behöver ju gÄ nÄgra hundra meter lÀngs den för att komma till skogen.
SÀg att det finns fler som desperat lÀngtar efter att det blir ljusare!!