snart nybliven kattägare :)

tralala

Trådstartare
jag och min pojkvän var och tittade på några kattungar idag, de var bara för underbara :love: så nu har vi tingat två stycken, kan nog hämta de nästa helg *längtar*

nu i veckan ska jag och pojkvännen åka och inhandla alla saker man kan tänkas behöva, men jag skulle nog behöva lite tips så att det inte är något jag glömmer att köpa. vad behöver införskaffas? (vi har aldrig haft katt innan så vi har ingenting i kattväg)

//tralala - en glad blivande kattägare

Sv: snart nybliven kattägare :)

Akut behövs kattlåda, mat-vattenskål (vattenskålen gärna i porslin eller rostfritt) och leksaker.
En klösbräda, transportbur och klotång är bra sen.

Ska ni kunna ta ut den i koppel, så rekomenderar jag att ni vänjer den vid sele redan från liten det tjänar man massor på i längden.

Jag som väntar:angel: på jin, har 2v kvar:D har köpt
kattlåda med tak och kolfilter
sele
leksak
klösträd
kam
2 skålar

har sen innan:
transportbur
klotång
karda

Ska imorgon inhandla foder som katten är van vid (25%) på vårt djursjukhus imon så det gäller att passa på:D
kattsand
en matskål till, insåg att jag behöver en till mjukmat med
underlägg till kattskålarna
shampo och balsam

hmm hmm, det är nog det jag har kvar. Drar ut lite på inköpen;)

Akut behövs kattlåda, mat-vattenskål (vattenskålen gärna i porslin eller rostfritt) och leksaker.
En klösbräda, transportbur och klotång är bra sen.

Ska ni kunna ta ut den i koppel, så rekomenderar jag att ni vänjer den vid sele redan från liten det tjänar man massor på i längden.

Transportbur skulle nog jag sätta på akutlistan också, de måste ju få hem katten på ngt sätt. :)

Leksaker däremot är väl inte lika akut, det är ju mer en lyxpryl. Men det är ju kul att ha, förståss!

:o
Tänkte mest att det kan man låna om man känner nån med katt, annars blir det akut.

Leksaker går ju att tillverka själv, men det är bra att ha nått hemma så dom kan få leka lite. Nu har dom ju varandra (underbart att ta 2 på en gång :love: ), men ändå.

Liknande trådar

Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 775
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka