Snart mörkt igen...

Sv: Snart mörkt igen...

Ett elverk är inte direkt ljudlöst. Ingenting som jag skulle vilja rida bredvid alltså.

Ja det kan du och du klarar dig på ett ganska litet verk dessutom.
Men du ska ta ett som har ljuddämpning om du ska ha det precis vid ridbanan, finns ofta speciella huvar du kan sätta över dem.
Kontrollera vilken bränsleåtgång verket ska ha och välj ett med batteristart för det kan vara jobbigt om du ska dra igång det om det är kallt ute.

Men du ska kontrollera om det finns inskrivet maxtider som verket får gå för att garantin ska gälla.

Det är avsevärt mycket dyrare med elverksel än "vanlig" el och batteriet till starten riskerar att ladda ur under vargavintern.

Kabel som är godkänd för att grävas ner är inte särskilt dyr, så länge det inte är jättelångt till närmaste byggnad med el indragen så är det en bättre lösning.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På annandagen blev en häst på ridskolan i Dala-Järna sjuk och fick feber. Snabbt insjuknade även flera andra hästar och de sattes i...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flyinge kungsgård har hållit anläggningen stängd för externa besökare de senaste tre veckorna, eftersom en häst testade positivt för...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Gunnar
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 183
Senast: Praefatio
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 477
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2