Snart Marsvinsägare

glittra

Trådstartare
Ska åka och kolla på två marsvinstjejer ikväll. Jag har aldrig haft marsvin innan, men har haft andra smådjur och har läst på så mycket jag kunnat.

Vet att de är känsliga för drag. Jag har tänkt ha buren i en liten alkov där den står till ungefär hälften under ett bord. Problemet är att det är bara en meter därifrån till balkongdörren. Kommer att ha buren stående på en filt för att det inte ska kännas kallt från golvet och funderar på om jag ska hänga upp något mot balkongdörren också. Kommer naturligtvis inte att öppna till balkongen när marsvinen är i buren, utan får flytta dem först. Tror ni att det fungerar?

Förutom detta så undrar jag över maten. Har hittat listor på vad de kan äta, men jag undrar om det är något (frukt eller grönsak) som man INTE ska ge dem? Har för mig det.

Är lite nervös nu...

Sv: Snart Marsvinsägare

Inga råd?

Funderar lite på försäkring också.Har ni era marsvin försäkrade och i så fall i vilket bolag?

Ang försäkring har jag inte känt/läst använder. Tycker du att det behövs? Inte för jag vet hur mycket det kostar.

Ska du använda marsvinet till något speciellt?

Ska testa att ha buren där jag tänkt, tror att det blir bra. En ganska lugn och skyddad plats plus att vi ofta är i vardagsrummet så att de har sällskap.

Det är mina första marsvin (är 24 år :D ). Ska ikväll åka och kolla på två små tjejer, 2 och 3 år gamla. En teddy och en vanlig släthårig.

Är osäker på försäkringen, gäller ju bara veterinärvård i så fall. De jag har kollat på kostar ungefär 300 kr/år och marsvin. Då är självrisken 600 kr. Känns lite som om det är bättre att jag sparar de pengarna. Har buffert om det skulle hända något.

Okej,:D

Om jag var du skulle jag nog spara pengarna tills det händer något. Tror man tjänar på det (om det inte är en oturmarsvin du har;))

Det är nog inga problem med balkongdörren! Mina står nästan bredvid utan problem. De går inte sönder såååå lätt. ;)

Jag har en såpass bra buffert att jag har struntat i försäkring. Det känns inte värt det på så små djur, de kommer sällan upp i de kostnaderna.

Vad skönt att höra! Jag är jättespänd inför ikväll när jag ska kolla på grisarna.

Nuvarande ägaren sa att de är lite skygga nu eftersom de inte varit så hanterade det sista. Hoppas att de inte är allt för förvildade.

De brukar snabbt vänja sig mänskligt sällskap igen. :) Muta dem med godis bara. ;)

Lycka till!

Jag tyckte att de var ganska tama.

Det blev ett köp. Sitter nu och väntar på att de ska komma. Är både glad och lite nervös.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund *LÅÅNGT* OHH:mad: :mad: :mad: :mad: vart ska jag börja!? jag e sååå j*vla less på min hund att för tillfället skulle det vara SÅÅÅÅ...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 111
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar