Snart dags för Tornerspels-SM

Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

"Nästan Nordicare" - vad är det för uttryck? *Fnys!* (Garvar lite för mig själv, men det tänker jag inte säga så ni hör! :D )

Jag skulle bra gärna vilja göra om SM nu på en gång, nu när jag känner mig lite varm i kläderna, så att säga. Det gick kanonbra för "Team PB" (me, my horse and my faithful hooligans on the läktare!) men jag vill ändå rida om individuella starten. Och kanske lagstarten också, eftersom jag inte klöv kålhuvudet tillräckligt för att få poäng och inte skadade äpplet ordentligt nog för att få godkänt... (Hade det varit människor istället för figuranter hade de varit döda, döda, döda! *moahaha!*)

Och så har jag någonting personligt emot den hiskeliga havrepåsen från helvetet! Okej, jag fick godkänt på träffen i laget, men inte på träffen i individuella starten - det enda jag tänkte var: MEN GÅ SÖNDER NÅN GÅNG JÄKLA PÅSE!!! :devil:

För att göra min historia kort - jag hade kul och vill vara med nästa år igen, men så kommer det inte bli... Jäkla lumpen... *surar*

Det låtter som om det var ett kanon aragaemang!
Fasen att man misade något sådant! :(
De där guterna börjar bli litte för bra för att någon anan skall ha en skans. :angel:
Kan du inte avslöja vad ni utfodrar dem med? För det måste va där hemligheten siter till deras framgång. För det kan inte va alla desa timmar av tränig som de läger ner. ;)
Du får ta och grata dem i allafall för det var bra gort! :banana:
Hur gick det för nordic inviduelt då?

vi hade två av våra riddare i finalen! Riddaren av Norrby och Svarta Korpen! =)

"Vi vill se, Korpen vinka! Vi vill se Korpen vinka!"

Tja, efter en sån första omgång på lagtävlingarna som Torneamentum gjorde mot Nordic, så kunde inte de andra lagen göra nåt annat än att bli väldans nervösa och pressade att plocka lika bra. ;) (Fast de plockade juh egenligen inte bra, 145? poäng ifrån maxpoäng tyckte jag nån sa)

De utfodras nog inte med någe speciellt utan har bara ruskigt bra lagandra och rutin. (Och vetskapen att de är bra) ;)

Jag kan inte svara för något annat lag än Nordic, men vi vill ha KUL i första hand och slår vi nåt annat lag på vägen så är det bara en bonus! Vissa lag, som Tornamentum, vill vinna och satsar mycket på att göra just det. Tränar mycket och ofta. Nordic har på sin höjd en träning per månad på vintern och eventuellt två per månad på vårkanten. Och då är bara ett fåtal riddare (ofta samma individer) med och leker. Så jag tycker att det var urkul att vi ens fick ihop ett lag och kunde starta och att några av våra lagmedlemmar hade så fina framgångar som de hade! Applåder!!! :) :) :)

med risken för att bli halshuggen nu *fniss* men de två lag som nog hade roligast på SM var nog NK och T - i a f verkade det så utåt! =)

Scorpan skrev:
med risken för att bli halshuggen nu *fniss* men de två lag som nog hade roligast på SM var nog NK och T - i a f verkade det så utåt! =)

Å nej, inte kunde ni väl missa Ryttargruppens fantastiska stöttning av sina kanske-lite-för-nervösa-riddare under lagtävlingen? :banana:

håller annars med tidigare talare, BRA anordnat SM,synd att det skulle vara så kallt bara! Och visst finns det en chans på guldet, det har vi väl sett förut att andra grupper än T kan?

jo, tyvärr missade jag det eftersom jag låg på bänken hos kiropraktorn då... :(

För att vara riktigt ärligt tror jag alla har kul, sen spelar givetvis tävingsnerverna in på oss - vi är ju trots allt bara människor under rustningen :cool:

PROTEST! :devil: Jag dementerar bestämt att jag bara skulle vara människa under rustningen - det har ni inget som helst bevis för! Och tänker ni skaffa er det så måste ni fånga mig först!!! ;)

Och deta misade jag! :cry:
Helsike altså! :mad:
Jag är mycket stålt över er för det är ett kanon resultat ju! :banana:
Men vad hände igentligen med dig? Gick allt bra?

Äh det är bara som ni påstår! :p
Min teori är att de blir bra av luften på Gotland och fodret ni ger dem som gör dem så bra. Saker som hård täning och laganda är bara ett pluss inget vinande konsept. ;)

*Lånar knapp*

Är det klart var SMet går nästa år? Vart i så fall?

Nelle, det brukar bestämmas på SRS möte, och jag tror inte att det är bestämt ännu.
Vilken häst är "din" som var med i år?

Nästa års SM bestäms väl inte förrän på höstmötet (oktober?) och reglerna och nya grenar bestäms om jag inte helt missminner mig senast på vårmötet samma år som arrangören ansvarar för SM:et.

jag är riktigt nöjd med hur årets SM arrangerades så det vore rätt trevligt om det hamnade där nästa år också... Enda bristen var ju att det inte fanns vatten att tillgå på morgonen

Det fanns ju en vattenslang vid sekretariatet...? Och sen fylldes ju cisternen på, som tur var.

Det enda jag har att anmärka på är att hela uppstallningskonkarongen var lite oorganiserad. Jag hade inte haft någonting emot att få veta i förväg att stallplatserna på tävlingsplatsen inte fick användas, som det var tänkt från början, för det var ingen kul början på eventet att få veta att man måste transportera sin häst (som är lite halvkrånglig att lasta) en halvmil till och från tävlingsplatsen. Till saken hör att hästen inte kan stå i släpet långa stunder utan att bli knasig... Utan hästskötare blir det ett problem hur man än vänder och vrider på det. Hade jag fått veta om de nya planerna direkt efter att de ändrats, så hade jag kunnat planera annorlunda och kanske plockat med mig staket och ett aggregat istället för att satsa på box. Nu löste det sig ändå, tack vare alla supersnälla lagkamrater och trevliga funtionärer, men som sagt, det hade underlättat att få veta från början hur det låg till. Och att nån säger att det inte kostar något med box och att jag sedan står där som ett fån utan pengar när det är dags att betala hyra, det var kanske lite olyckligt. :smirk:

Men jag vet hur mycket jobb det är att arrangera en tävlingshelg, så en eloge till CN som gjorde ett så bra jobb! :bump:

Liknande trådar

Övr. Grenar Är det nån i Sverige som följer detta race? Höjdpunkten på almanackan här I Australien! Tisdag 5 November, 3200m Final-startfältet samt...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Seabaz
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I slutet av juni arrangeras SM-veckan i Västerås för första gången, och det är även första gången distansritt är med som gren i det...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM-medaljer ska delas ut för tre ponnykategorier och children i hoppning. Finalen i SvRF Ungponny final ska avgöras. Spännande dagar...
Svar
0
· Visningar
61
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henriksdals Ryttarförening utanför Sjöbo i Skåne är i full gång med förberedelserna inför årets Folksam SM i utomhushoppning, som går av...
Svar
0
· Visningar
165
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama