snart dags för tävlingsdebuten!

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

phelle91

här är jag, renodlad hoppryttare som inte startat en dressyrtävling sen jag var 10 .. och nu är ja 17.
Fast nu är det dags! Om ca 1 månad blir de tävlingsdebut på dressyrbanan :banana:

Ponnyn jag ska starta är min och jag har haft honom i 4 år i september, men har bara tävlat hoppning och vunnit en hel del.. därför har jag knappt haft tanken på dressyr. Men nu, nu blir de av! :D

Men så till det viktiga..
Vad ska jag tänka på?!
alltså dagen innan tävling, är det något speciellt jag ska packa, tänka på, hur tränar Ni inför en tävling osv?
Ge mig alla era tips, please!

Det jag gör nu är att nöta programet hemma, rider några delar ut det varje dag samt tränar hela ngn gång i veckan.. och sen tjuvtränar jag på att göra knoppar också, haha (eftersom sambon tycker de ser löjligt ut får ja passa på när inte han är med..)

och vad tycker ni är bäst?
att rida i hoppsadeln me allroundläder (sitter betydligt bättre i den och det känns som om ponnyn trivs bättre i den)
eller rida i dressyrsadeln som inte är inridern så man mesthalkar runt..
man kanske får minuspoäng om man inte rider med dressyrläder liksom.. eller?

Så, släng in era tips och allt ni har att säga så blir jag superglad :)

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 452
Senast: Nevermind
·
J
Fälttävlan är fälttävlan ngt för mej? Javisst! eller är vi för klena för det? tog ft-kortet oktober 2006. båda jag och ponnyn var i toppform...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: jagvillvaraifred
·
W
Dressyr Hejsan!! Jag tänkte starta en dressyr tävling bara en LB:1 men ändå :D Det är en ponny jag har och vi tävlar annars hoppning men ändå...
2
Svar
22
· Visningar
1 645
Senast: Ylva
·
Dressyr Min ponny å jag tävlar hoppning (LB just nu...) men då och då tycker jag att det är trevligt att starta en liten dressyrtävling också...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: staaria_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka