P
phelle91
här är jag, renodlad hoppryttare som inte startat en dressyrtävling sen jag var 10 .. och nu är ja 17.
Fast nu är det dags! Om ca 1 månad blir de tävlingsdebut på dressyrbanan
Ponnyn jag ska starta är min och jag har haft honom i 4 år i september, men har bara tävlat hoppning och vunnit en hel del.. därför har jag knappt haft tanken på dressyr. Men nu, nu blir de av!
Men så till det viktiga..
Vad ska jag tänka på?!
alltså dagen innan tävling, är det något speciellt jag ska packa, tänka på, hur tränar Ni inför en tävling osv?
Ge mig alla era tips, please!
Det jag gör nu är att nöta programet hemma, rider några delar ut det varje dag samt tränar hela ngn gång i veckan.. och sen tjuvtränar jag på att göra knoppar också, haha (eftersom sambon tycker de ser löjligt ut får ja passa på när inte han är med..)
och vad tycker ni är bäst?
att rida i hoppsadeln me allroundläder (sitter betydligt bättre i den och det känns som om ponnyn trivs bättre i den)
eller rida i dressyrsadeln som inte är inridern så man mesthalkar runt..
man kanske får minuspoäng om man inte rider med dressyrläder liksom.. eller?
Så, släng in era tips och allt ni har att säga så blir jag superglad
Fast nu är det dags! Om ca 1 månad blir de tävlingsdebut på dressyrbanan
Ponnyn jag ska starta är min och jag har haft honom i 4 år i september, men har bara tävlat hoppning och vunnit en hel del.. därför har jag knappt haft tanken på dressyr. Men nu, nu blir de av!
Men så till det viktiga..
Vad ska jag tänka på?!
alltså dagen innan tävling, är det något speciellt jag ska packa, tänka på, hur tränar Ni inför en tävling osv?
Ge mig alla era tips, please!
Det jag gör nu är att nöta programet hemma, rider några delar ut det varje dag samt tränar hela ngn gång i veckan.. och sen tjuvtränar jag på att göra knoppar också, haha (eftersom sambon tycker de ser löjligt ut får ja passa på när inte han är med..)
och vad tycker ni är bäst?
att rida i hoppsadeln me allroundläder (sitter betydligt bättre i den och det känns som om ponnyn trivs bättre i den)
eller rida i dressyrsadeln som inte är inridern så man mesthalkar runt..
man kanske får minuspoäng om man inte rider med dressyrläder liksom.. eller?
Så, släng in era tips och allt ni har att säga så blir jag superglad
Senast ändrad av en moderator: