J
jappisen
Sv: Snart avlivning
Håller med. Hunden följer ju bara sina instinkter och det är ägarens uppgift att visa vad som är rätt och fel. Jag skulle heller ALDRIG någonsin kunna avliva min hund för en sak som denna.
En hund som tar en höna eller kanin följer bara sina instinkter. Det är VÅRAT jobb att se till att de låter bli. Rejäla staket är en ide. En annan är elstängsel utanpå staketet där kaninerna inte kommer åt men hunden får sig en stöt någon meter innan djuren.
Känns det alldeles för jobbigt så kan du ju alltid omplacera hunden. Förstår inte varför det skule vara ett problem då du fick hem den vid 16v, det är ju valpålder fortfarande. Min ena hane köpte jag som ettåring och efter 3 hem. Inga problem.
Har du övriga problem som gör att hunden inte går att omplacera så hade jag valt att inhägna en del av tomten åt hunden samt ha den i koppe. Trist men sant.
Håller med. Hunden följer ju bara sina instinkter och det är ägarens uppgift att visa vad som är rätt och fel. Jag skulle heller ALDRIG någonsin kunna avliva min hund för en sak som denna.