Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja tror ine att det är hopplöst att få din hund att sluta jaga djuren. Det går med övetygelse att träna bort. Det tar säkert tid och kräver nog en hel del från er som ägare men detta ycker jag man är skylldig sin hund när man valt att skaffa en. Tycker inte att en hund är ett avivnings objekt bara för att en gör det mest naturliga i världen.
På ett djupare plan så har ni en hel del ledarskaps problem och jag skulle råda att även ta hjälp av en bra hund tränare för att ni ska hamna på rätt väg igen.
Inte för att jag någonsin har haft höns men det måste väl kunna gå att ordna så att hunden inta kan ta sig in till djuren?
Kommer hunden åt hönorna så gör ju räven det också.
Vad alla tycks ha missat är att vi har rejäla galler för både kaniner och höns. Det är svetsade galler som gäller. Idag lyckades hon öppna dörren till rastburen.
Vi har kontakt med en mkt van tränare som ska hjälpa oss mer. VI har tränat i 3 års tid på att hon inte får jaga smådjuren, vr förra elaka tupp har attackerat henne utan framgång, snarare att det var för sitt eget liv han slogs om. (Stooooor marantupp på många kg)
Tills vidare så är det mer träning, i morgon ska hunden och jag ut och gå kopplade med lösa höns och kaniner runt omkring oss. Det är väl bara att fortsätta nöta och nöta men man blir så less när hon får tag på ett djur. Någon gång om 4 år, lagom tills tiken är grå och stelbent så ska hon nog ha lärt sig att inte röra smådjur
du vet nog svaret själv.......avliva, tycker jag.
Ragnhild får komma med sådant då vi känner varandra väl.Du kan ju inte mena allvar vad grundar du de på att hon ska göra det? va de det bästa du kunde bidra med??
Skillnaden mellan hund o räv är ung 40kg samt att hund attackerar höns dagtid då de går i sin rastfålla medan räv kommer nattetid då hönsen är instängda i sitt hönshus.
hundar som inte äter upp våra raskaniner.
El sätter jag inte på hunden, på staketet är det stor risk att någon kanin kan komma i kläm och dö av elchock.
El sätter jag inte på hunden, på staketet är det stor risk att någon kanin kan komma i kläm och dö av elchock.
Vi fortsätter med vår träning men frågan är hur många andra djur som ska gå åt för hennes skull.
Är du skvatt galen?
Varför är det helt plötsligt helt okej att använda el när en höna ryker med?