Snart åker den ut!

sthu

Trådstartare
Jäkla kattkräk!
Sambon envisades med att skaffa en egen katt för något år sen. Kommer hem med en skyggis som man knappt kunde titta på. Jaja, hon var ju söt i varje fall.

En dag bestämde hon sig för att människor är bra. Man kunde klappa, lyfta upp och efter ett tag började hon sova i sängen. Jättemysig, riktigt trevlig.

Men nu är hon fan värre än en finne i röven! Hon är överallt, ska vara nära, gärna på en och helst när man har annat för sig.
Hon ska ligga över armarna på mig när jag skriver på tangentbordet. Hon ska sova i min kaffekopp på morgonen. Sitter jag i soffan ska hon sitta på mig. Går man någonstans ska hon följa med (helst hängandes i ena benet). Och hur ska man kunna låta bli att gosa med henne när hon är så söt?

Hur fasen får man bort den? Jag måste ju plugga, inte klappa katt! :D
Har ni några tips på hur man får lite eget utrymme?

Man skaffar en till för att de ska hålla varandra sällskap. Sen en till eftersom man inser att det inte blir tillräckligt med katthög för att täcka upp för en människa. Sen sitter man med en sånhär klump i knät istället :devil:
60300_500547492728_444274_n.jpg

Skämt åsido så brukar plåsterkatter må bra av sällskap. Det ersätter inte människor, men ibland är de faktiskt i en egen hög i soffan.

@Sassy Vi har två. Hjälper inte ett dugg, Hollie ska på och klänga på en ändå. Smokie är inte alls lika klängig, hon ligger gärna nära, men inte på..

Nä, det är jättemysigt med en kelig katt! Största problemet är väl att all min plugg-tid går åt till att mysa :D
Husse är ju stora idolen förstås
IMG_20131202_1828401_zps4c91029d.jpg

@Sol Haha, ja det får jag göra ^^ Hon skulle bli överlycklig misstänker jag.

Just nu sitter hon i vardagsrummet och ylar, jag lämnade ju henne ensam i soffan. Stackars katt. Bäst jag går dit och gosar lite till så hon överlever tills husse kommer hem igen.

Vad sägs om att byta en stund? :P Vår katt har gömt sig nu, uppenbart irriterad på oss korkade människor som inte underhåller henne på rätt sätt. Jag hade gärna haft någon lite mer positiv och kelig katt ;)

Lär henne sitta på axeln! Det gjorde min dotter när vår katt Alex var liten (han var en klängis!) och jag minns hur hon gick och mockade i stallet med honom sittande på ena axeln, eller hängande som en boa över båda ...:D Nu är han 17 år och har inte samma balans, men om man hänger honom över axlarna finner han sig direkt till rätta och gonar in sig. Mycket speciell katt är han!

Ja katter alltså.. Tur de är söta!:p

Kattskrälle passade på att lägga sej på mitt tangentbord när jag hade matpaus, gissa hur mycket av mitt arbete som var kvar ;)
Tur jag hade sparat

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·
Katthälsa Behöver lite klok input och hjälp nu. För en vecka sedan köpte vi en 4-årig kastrerad honkatt från ett katthem. Första veckan har gått...
Svar
11
· Visningar
5 256
Senast: Tualma
·
Katthälsa Jag förstår ingenting av min katt just nu. Hon blir 12 år i april, märks att hon är en senior men enligt en djurskötare jag träffade...
Svar
10
· Visningar
3 720
Senast: Michellan95
·
Övr. Katt - sättet hon absolut ska sova på på nätterna. Jag måste ligga på min vänstra sida och sträcka ut armen så hon kan lägga sig på den. Sen...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama