Snälla! Täckeshjälp fort..

sissu

Trådstartare
Jag är ingen täckesmänniska, men har fått frångå den principen helt så nu måsta jag ha er hjälp.

Behöver fort som attan ett täcke som håller värmen när det går under -10. Måste vara "super"varmt och andas, ha glatt tyg för bogen så han slipper skav och ha hel halskrage och helst ej gå på över 1000 kr.

Täcket behöver inte ha kvalite för att hålla väta borta, det har han redan flera som klarar perfekt utan det viktigaste är att det håller värmen.
Han har str. 135, bred bringa med en mkt. kraftig kort nacke så halskragen måste vara väl tilltagen.

Kan någon hjälpa lite?

MVH/

kolla

www.sverigetacket.se ..dom har ganska så brett sortiment..sen finns Sembo ..hittar inte hennes hemsida,men jag har själv Sembo täcke...dom är åxå bra...hon har en annons ute med fler bilder på www.horsetrading.se ..under utrustning säljes-övrig utrustning och sen...sista annonsen.

Lycka till!!

//Rebecka

Hej!

jag har ett tjockt blått täcke till sunnan med halvhals som fungera bra, hon har det till - 25 grader
märke: Protector Outdoor
kostar 600 kr

Inköptes från granngården.
det är brett i bogen, och bogvecken sitter på rätt ställe

lite mesigt i tyget, dvs, om du har en annan häst som gillar att bita i täcket så kan det nog rivas lite.

Lubbe ligist har tuggat mkt på sunnan men än har täcket hållt peppar, peppar...
Kolla gärna på kullgulla.com
efter ett Horsesaver täcke som hon har för 800 tror jag
det är nog prisvärt och bra.

Det bästa tjocka och varma täcket jag haft köpte jag på börjes för 7 år sedan. Det håller än idag. Tror det hette Igloo.

Lycka till med M, och ryggen

kram

Tack för förslagen.

Åkte till granngården och hittade ett Event vintertäcke + 400 g fyllning täcke med halvkrage på rea :eek:= dyrt!

Det var TJOCKT i mina ögon, så det borde hålla värmen. Men det märks.

MVH/

Liknande trådar

A
Utrustning Köpte en rejäl yllefilt och tänkte göra ett hyfsat täcke av den, och undrar om någon har tips på material till kantband, bogspännen...
Svar
6
· Visningar
2 283
Senast: Nica2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka