snälla skriv värdena på foderjäst,vetekli o betfor så de funkar i foderstatsprogram

Nea_

Trådstartare
Fattar utan problem hur man matarin analysen på höet i foderstatsprogrammet men då jag ska lägga till hästarnas övriga foder (betfor, vetekli och foderjäst) begriper jag inte hur man ska få fram värden att lägga in i programmet. På foderjästburken står ju det mesta i procent osv...fattar nada.

Har granngårdens vetekli
Grön betforsäck och foderjästen man köper på granngården i en vit hink.

Hoppas någon kan bringa ljus åt en korkad stackare:idea::angel:

Sv: snälla skriv värdena på foderjäst,vetekli o betfor så de funkar i foderstatsprogr

Men finns inte de inlagda i programmet? Vetekli och betfor finns iaf på hippocampus har jag för mig, men du kanske använder ett annat program? Annars är det bara att googla på näringsinnehållet så kan du leta dig fram till ett produktblad eller liknande för respektive foder.

Om du har uppgifterna i % är det enkelt, 20 % av 1 kg är 200 g tex :)

Sv: snälla skriv värdena på foderjäst,vetekli o betfor så de funkar i foderstatsprogr

Tack, ska prova hippocampus :)
Ahaaa kanske jag då lyckas tråckla fram ett vettigt resultat. Tack för hjälpen!

Hoppas det gick bra för dig! Jag blev lika brydd jag med. Men nu har jag med hjälp av de kunniga här på Buke lyckats damma av % och decimal-kunnandet som man fick lära sig för 100 år sen i skolan. :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka