Snälla Hjälp..!

M

madeleine_78

Min gamla gumma på 11 år har helt plötsligt börjat gå illa, och då menar jag riktigt illa, hon haltar på höger bak.Från att i början på året orkat gå långa rundor till att inte orka ngt..
Hon har elichia och är botad för det, men har lite efter slängar som vinlighet och ev hälta då.. Är även kollad för hältan, men ingen röntgen eller så, vet inte varför, de enda dom sa va att hon e ju gammal... Har börjat ge henne MSM och hon har svarat bra på det, redan efter ngn dag.. Vet inte va jag ska göra livsgnistan finns där och jag ser att hon vill så mkt, därför vet jag varken in eller ut vad som är rätt.. Har även varit hos en kiropraktor som sa att muskelaturen va mer på ena sidan pga av hältan och då haltar hon ju för det.. Men hon fick en behandlig och ska få fler om hon svarar på detta...
Är det någon som har eller haft något liknande problem???
Å vad har ni isf gjort???

Sv: Snälla Hjälp..!

Min gamling, som hade lite krämpor de sista åren, fick utskrivet ett smärtlindrande/antiinflammatoriskt preparat av veterinären. Han gick på en lågdos av detta i långa perioder och mådde helt klart bättre. Han var förstås genomkollad och röntgad för att utesluta något annat än åldersförslitningar.

Jag blev rekommenderad simning, som jag vet att en hel del tjänstehundar gått på och blivit hjälpta av, men i mitt fall så funkade det inte då närmsta simhall för vovvar var 4 mil härifrån enkel resa.

Okej tack... Jag har tänkt börja simma med henne men dom har klart säsongstängt till i mitt en av september..
det enda hennes vetrinär har gett henne är rimadyl och kortison, det svarade hon rätt på till en början men har nog blivit för van vid det...
fast det har hon ju haft innan hon fick hälta oxå då klart.. Jag överväger snart att byta vetrinär om dom inte hjälper henne, en röntgen är ju de minsta dom kan göra, jag menar de är min hund och det är jag som betalar... Det kan ju vara atros eller vad som helst...
Men tack än en gång för ditt svar.. Kramar M

jag tycker du helt enkelt ska kräva av din vet att han ska röntga för att utesluta atros

Min första tanke var korsbandskada. Prata med din Vet om detta.
Korsband är dock inget som syns på röntgen. Men en ortoped
vet hur han/hon ska känna för att ta reda på om hundens
korsband är av.

Min 11-åriga jaktblandning har också börjat tackla av i bakdelen. Han är röntgad där man konstaterat att förslitningar finns. Han fick antiinflammatoriskt och smärtstillande preparat i början, blev bättre och funkar hjälpligt nu med rätt hög dos Glucosamin (Emins). Misstänker att jag för börja med tabletterna igen när det blir kallt, dock. Tufft när kropparna sviktar på våra vänner:(

Tack alla... Jag ska prata med honom, men va gör man vid en korsbandskada? Operation kanske dom inte vill för att hon e 11 år, jag vet inte.. Eller hjälper glucosamin? Hon får ju glucosamin/MSM idag, å jag tycker det blivit ngt bättre.. Nu har hon ju inte ätit det så himla länge, ca 2 veckor, så det kanske blir bättre å bättre???
Om en hund har jätteont, äter dom som vanligt å så eller, hon e ju så matglad och vill så mkt så jag vet inte.. Andras hundar tycker jag inte vill äta och bara ligger liksom, sån e ju inte hon...??

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Redfox
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
594
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka