Johanna.Ingvarsoon
Trådstartare
Behöver verkligen alla tips och hjälp jag kan få. Hästen är ett mysterium. Läget är så här att hästen ibland typ hyperventilerar (22 and/min), det sker ibland och det kan gå flera dagar emellan. Han är pigg och glad i övrigt och fungerar bra i träningen. Det är inte så att han är stressad när det händer. Det kan vara allt från en halvtimme till två dygn. Vi var och kollade honom hos vet i Fredagas men hittade inget som kunde stämma in. Dom lyssnade på hjärta och andning och gick ner med kamera i halsen och kollade där. Han hade lite ovalt luftrör på ett ställe och mjuka gommen var slapp men eftersom han är helt bra (and 10-12/min) dom flesta dagarna så tror dom inte att det hade någon med detta problemet att göra. Han hostar ALDRIG och blir inte mer andfådd vid ridning. Veterinären tror på någon form av överkänslighet men vi kan inte se något samband på när det inträffar. Jag har börjar tänka i banorna om det är så att han har ont någonstans och därför blir stressad i andningen. Han äter och dricker som han ska och är bra i hull och päls.
Vad tror ni? Är jag löjlig och hypokondriker? Men visst är det något som är fel när han gör så? Snälla kom med alla tankar och idéer ni har!! Jag har kontakt med vet flera gånger i veckan men vi har kört fast... Jag vet inte riktigt hur vi ska gå vidare så snälla hjälp!
Vad tror ni? Är jag löjlig och hypokondriker? Men visst är det något som är fel när han gör så? Snälla kom med alla tankar och idéer ni har!! Jag har kontakt med vet flera gånger i veckan men vi har kört fast... Jag vet inte riktigt hur vi ska gå vidare så snälla hjälp!