D
Donna
Min häst har varit rädd för bommar & hinder & jag har gått från att leda henne över träpinnar till att hoppa helt vanliga hinder med vanliga bommar & hinderstöd, även hoppat 2 hinder i följd & travat bommar utan problem, hon har alltid haft problem med första hoppet & man måste peppa henne ordentligt men sen då hon har hoppat 1 gång så hoppar hon utan problem, hon har lite svårt med hur hon ska komma in på hindret & det gör att hon kan riva ibland men förr förra gången vi tränade hoppade hon typ ett 70 cm hinder klockrent i både trav & galopp & hon tyckte det var jätte kul & jag var självklart jätte glad & stolt över våran utveckling men så förra gången vi skulle hoppa så tvärvägrade hon hur många gånger som hälst & var jätte stressad & rädd för hindrena som i början då vi ledde henne över pinnar, då hon väl kom över hindret som var jätte lågt så trodde jag att det skulle släppa men hon fortsatte vägra & då bytte vi ut hinderstöden till sockerbitar men hon vägrade endå så till sist la vi ner bommen helt & då kunde hon motvilligt hoppa jätte skutt över dom....en gång vägrade hon så illa att hon hoppade på hinderstödet hellre än att hoppa & jag flög av så jag kan bara undra varför hon beter sig såhär efter all framgång??? Det är precis som hon aldrig sett ett hinder förr, hon växte bara fast i marken lr vägrade så snälla hjälp mej nu, vad är det för fel?varför gör hon såhär?vad ska jag göra??känner mig ganska uppgiven för de va första gången jag åkte av henne
tackar redan nu för svaren
tackar redan nu för svaren