SNÄLLA har ni några Tips?

F

fridaaN

Heej!!! jag behöver bara lite tips eller goda råd !!
Jag är en tejej på snart 15 år. För nån månad sedan lämnade jag tillbaka min foderhäst som jag hade i ungefär 7 månader. Innan dess har jag också haft några foderhästar. Men nu har jag bestämt mig för att inte låna någon mer häst då det blev lite krångel med förra hästens ägare.Jag vill fortfarande hålla på med häster men vet inte på vilket sätt. Har ju självkart funderat på medryttar häst men svårt att hitta någon bra i närheten. I det stall jag brukar hålla till i är det ganska många islandhästar. Hon som äger stallet erbjöd mej att bli medryttare. Men
jag var inte helt säker då det var ett tag sedan jag red islandhäst.Dessa hästar hon har brukar gå på turer så dem är ju vana att ha ovana och vana ryttare på ryggen.jag är ju en van ryttare men inte på iskandshäst. Hjälp mej finns det något annat sätt jag kan hålla på med dessa underbara djur? eller tycker ni jag ska testa att rida islandshäst ge det en chans lliksom? Tacksam för alla svar i hela världen. KRAMAR frida=)

Sv: SNÄLLA har ni några Tips?

Tack så mkt. ska nog som du säger provrida och känna hur det känns var ju ett tag sedan. Skadar nog inte om jag testar dem är ju vana och ha knasiga ryttare på ryggen:)

provrid islandshästarna!
det kan ju vara mysigt att rida lite annat ibland och ¨på sådana härliga hästar dessutom!

jag hade lite samma "problem" som dig för några år sedan.
men jag gjorde så att efter min sista medryttarhäst så började jag på ridskola igen, tog privat lektioner och hyrde hästar från skolan i en dag. Det är ju inte exakt samma sak, men lite roligare än att bara springa runt i en ring..;)

Hålle rmed korven, ge det en chans, islandshästar är underbara. Önskar jag hade en egen. :) Lycka till

Liknande trådar

Samhälle Jag har haft mycket oväntade utgifter senaste tiden vilket gör att jag halkat efter med ekonomin. I kombination med en djup depression...
Svar
12
· Visningar
2 039
Senast: Gnist
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 198
Senast: Lisa2014
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 149
Senast: As_Vegas
·
Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 224
Senast: LuckyMe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama